תכנית עבודה אלכא שנת 2021
בסיומה של שנת 2020, אחת מהשנים הדרמטיות, הקשות והסוערות שחווינו, אנו מביטים קדימה אל עתיד הרווי באי וודאות – בריאותית, משילותית, תקציבית ועוד. היום, יותר מאי פעם, ברור כי הדרך קדימה תחייב את כולנו לדעת לעשות יותר עם פחות. הצרכים גוברים והמשאבים מצטמצמים. לטובת עשיה שכזו אנו צריכים מערכות ציבוריות יעילות ומועילות.
בג'וינט אלכא הצבנו לעצמנו כמשימה לקדם יחד עם שותפינו בדיוק זאת. בשנה האחרונה מצאנו את את עצמנו משלבים בין מענים מיידים קצרי טווח בעקבות הקורונה, תוך מינוף תשתיות רשתות ויכולות שביססנו בשנים האחרונות, לצד המשך הנעת מהלכי שינוי ארוכים ועמוקים, מתוך תובנה שדווקא עתה – טיוב המערכות חשוב מאי פעם.
שותפים: משרד האוצר, משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד הדיגיטל הלאומי, משרד הפנים, משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים
פריטי ידע קשורים
חנוך דיגיטל: משימות לפיתוח כישורים
תרגילים לפיתוח יצירתיות, ניהול עצמי, והתנעת שינוי אישי
זיקנה בימי קורונה: שומרים על קשר
כיצד בני המשפחה יכולים לסייע בתקופת הבידוד החברתי? שותפים: אגודה ישראלית לתקשורת קהילתית
למידה מהבית: איך נעודד את השתתפות ומעורבות התלמידים?
סוגיית ההשתתפות והמעורבות בלמידה מהבית מעסיקה את כלל בתי הספר בארץ, כנראה שאפילו בעולם. מסמך זה מציע עקרונות ודרכי פעולה על בסיס הניסיון והלמידה של 15 בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים המשתתפים במעבדת הלמידה מרחוק בפריפריה, ניסיון שנצבר בשלושת השבועות הראשונים ללמידה מרחוק שותפים: משרד החינוך
חוגגים באחריות: נשארים בבית, נשארים בחיים (אמהרית)
סרטון המציג צוותים רפואיים ופרה רפואיים הלוחמים בחזית הטיפול והמאבק במגפת הקורונה שותפים: פיקוד העורף, המשרד לשוויון חברתי, קרן מוריס וויויאן וואהל