fbpx

משבר הקורונה: ארגון הג’וינט מעניק סיוע חירום להודו

במסגרת סיוע החירום רוכש הארגון ציוד רפואי חיוני לבתי חולים בהודו, כמו גם לתחלואה בקהילה, ויבצע הכשרות חירום לרופאים מקומיים אונליין. אביטל סנדלר-לף, מנכ”לית המחלקה לסיוע הומניטרי ולפיתוח בינלאומי בג’וינט העולמי: “המשבר בהודו מחייב את כולנו לפעילות מהירה ומיידית, אל מול מימדי המשבר ועומק הפגיעה”.

בדיקות של מכונות ההנשמה לפני שהן יוצאות להודו (צילום: תמיר אלטרמן)

בדיקות של מכונות ההנשמה לפני שהן יוצאות להודו (צילום: תמיר אלטרמן)

ארגון הג’וינט העולמי יוצא במהלך סיוע חירום להודו להתמודדות עם התפרצות הקורונה ברחבי המדינה. במסגרת קמפיין הסיוע שיזם הארגון, גוייסו תוך 48 שעות למעלה מ-100,000$ לטובת רכש חירום מיידי של ציוד רפואי כדי לתמוך במערכת הבריאות במדינה והיעד הוא להרחיב את הסיוע באופן משמעותי. לקמפיין נרתמו הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון וארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA).

סיוע החירום נעשה בשיתוף עם הקהילה היהודית המקומית בהודו, עמה עומד הג’וינט בקשר ישיר ושוטף וכן עם הקונסוליה הישראלית במומביי. הארגון החל ברכש מכונות הנשמה המיוצרות בישראל, אשר כבר בתחילת השבוע הגיעו לנתב”ג ומשם הופצו לבתי חולים הראשונים במומביי ובאמדאבאד.

אורזים את הציוד הרפואי להודו. (צילום: תמיר אלטרמן)
אורזים את הציוד הרפואי להודו. (צילום: תמיר אלטרמן)

מכונות החמצן שנבחרו, מאפשרות גם חיבור חשמלי קבוע אך גם חיבור לסוללות, על מנת לאפשר ניוד ביתר קלות של חולים בין מחלקות ואף באמבולנסים בין בתי חולים שונים, ללא צורך בהפסקת פעולת המכונה. בנוסף, נבחנת בימים אלו האפשרות של סיוע על ידי רופאים מומחים מתחום הטיפול הנמרץ מישראל וארה”ב שידריכו אונליין צוותים רפואיים מקומיים בהתאם לצרכים השונים מהשטח.

מענה חירום ניתן גם לחולים בקהילה באזורים הכפריים המבודדים. יחד עם ארגון SEWA – קואופרטיב המאגד למעלה מ-100,000 נשות מקצוע ויזמיות הודיות, מחלק הארגון מחוללי חמצן, מדי חום, מדי חמצן וציוד רפואי נוסף לכ-20 מרכזים בקהילה, המיועד בעיקר לאזורים הכפריים המרוחקים ממרכזי ערים וממתקני בריאות גדולים. כמו כן, מקים הארגון יחד עם חברות מקומיות קו חם טלפוני, בו יוכלו חולים בקהילה לקבל תמיכה מאנשי רפואה מקצועיים באמצעות הטלפון. באזורים כפריים מבודדים הנמצאים תחת סגר יחולקו גם חבילות מזון להתמודדות עם המחסור בפרנסה עקב המשבר וסכנה למצבי רעב.

לדברי אביטל סנדלר-לף, מנכ”לית המחלקה לפיתוח בינלאומי וסיוע הומניטארי בג’וינט העולמי: “המשבר בהודו מחייב את כולנו לפעילות מהירה ומיידית, אל מול מימדי המשבר ועומק הפגיעה. התמודדנו בעבר עם סיוע חירום ומיידי עקב אסונות טבע, אולם כאן מדובר במצב ייחודי. בשונה מאסון טבע, אשר מסתיים בנקודה מסויימת – ממנה מתחילים לפעול לשקם – הרי שכאן מדובר על משבר מתמשך, כאשר עיקר המיקוד שלנו הוא בהענקת סיוע לבלימתו. כארגון היהודי ההומניטארי הגדול בעולם, ערכים של מחויבות וסיוע לאוכלוסיות במצבי אסון תוך חיזוק הקהילות היהודיות וישראל מלווה אותנו מאז הקמתנו ותמשיך ללוות אותנו גם בעתיד”.

דילוג לתוכן
Send this to a friend