fbpx

מלגת עמית ע”ש ד”ר יוסי בכר הוענקה אתמול בטקס מרגש בבית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו בבית הנשיא את אירוע הענקת מלגת עמית ע״ש ד״ר יוסי בכר. מרדכי כהן, מנכ”ל משרד הפנים לשעבר, נבחר להיות המלגאי הראשון.

מלגת עמית ע"ש ד"ר יוסי בכר הוענקה אתמול בטקס מרגש בבית הנשיא

בטקס מרגש שנערך אתמול בבית הנשיא אירחו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל את אירוע הענקת מלגת עמית ע״ש ד״ר יוסי בכר. מלגת העמית, מייסודה של ג׳וינט-אלכא, תוענק מדי שנה לדמות שהובילה שינויים רבי השפעה במגזר הציבורי, החברתי או העסקי. המלגה החדשה נועדה להמשיך את פועלו החשוב של ד״ר יוסי בכר, אשר פעל רבות למען רתימת המנהיגות העסקית והציבורית לקידום שיח משותף עם המערכת החברתית.

במסגרת האירוע הוענקה מלגת עמית לשנת 2022 למלגאי הראשון, מנכ״ל משרד הפנים לשעבר מרדכי כהן, אשר נבחר על ידי הועדה כדי להמשיך את השינוי המערכתי שהוביל. עשייתו של כהן עסקה בביסוס ממלכתיות ישראלית, צמצום פערים בחברה ושיפור תפקודן של המערכות הציבוריות למען האזרח.

נשיא המדינה התייחס בפתח דבריו ליוסי בכר ז״ל: ״יוסי היה לא רק אביר איכות השלטון אלא קודם כל אביר הממלכתיות, אביר הדמוקרטיה, אביר המוביליות החברתית וצמצום הפערים. הוא ידע שכדי לייצר שינוי רחב, עמוק ומשמעותי, במדינת ישראל, צריך לרתום את כל הכוחות, גם את הממשלתיים, גם את הפרטיים וגם את הציבוריים – על כולם לעבוד יחד. הוא עשה את זה באמנות למען כלל המדינה ותושביה, ובמיוחד עבור אלה שהפנס לא מאיר עליהם.

לסיום, בירך נשיא המדינה את מלגאי-עמית הראשון: ״אני שמח מאד שהמלגאי הראשון הוא מרדכי כהן, שהוא איש אשכולות, איש מעשה ואדם מדהים. משרת ציבור בכל רמ”ח איבריו. זכיתי לעבוד עם מרדכי כמנכ״ל משרד הפנים, שמך יצא למרחוק ואני יכול להעיד על כך. אני בטוח שהמלגה הזו תשביח ותוסיף למדינת ישראל, לשירות הציבורי ולעתיד של כולנו. שיהיה לך המון בהצלחה. תודה רבה.״

תודה לשותפינו למלגה, קרן ראסל ברי, בנק דיסקונט ושותפים נוספים מהארץ והעולם.

דילוג לתוכן
Send this to a friend