fbpx

גשר לקריירה: מחפשי עבודה הוכשרו ללא עלות בסיילספורס וישתלבו בתעשייה

המסיימים, 13 נשים ו-7 גברים בני 45 ומעלה, שנבחרו מבין עשרות מועמדים – ישתלבו בתעשייה כשברשותם מקצוע מבוקש.

גשר לקריירה משמעותית (תמונה: Unsplash)

גשר לקריירה משמעותית (תמונה: Unsplash)

בימים אלו הסתיים קורס ייחודי בשם “גשר לקריירה”, שהתמקד בהכשרה לתחום ה-Salesforce בישראל. מדובר ביוזמה חברתית משולבת של תכנית ‘אמצע הדרך’, בהובלת מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה והג’וינט, ענקית הטכנולוגיה סיילספורס (Salesforce) – פלטפורמה לניהול לקוחות מבוססת ענן (CSM) – וחברת WEDO, שותפת זהב של סיילספורס.

היוזמה התאפשרה בהובלת פורום הנשים של סיילספורס, בהשתתפות מיכל לויתן-גיאתמיטל טבריה-אגמוןלירז זוהר-חנצ’ינסקיאודליה רוזנפלד ולי-מור נבון.

שיתפו פעולה בהתנדבות. סיילספורס ו-WEDO
שיתפו פעולה בהתנדבות. סיילספורס ו-WEDO

קורס שהועבר כולו בהתנדבות

בקורס, שיועד למחפשי עבודה בגילאי 45 ומעלה, השתתפו 20 איש – 13 נשים ו-7 גברים, שנבחרו מבין עשרות מועמדים, לאחר הליך מיון קפדני לבחינת התאמתם לתכנית.

תכנית הלימודים כללה הוראה פרונטלית ומקוונת והתנסות מעשית, תוך מיקוד בהכנה למבחן הסמכה רשמי לתפקיד אדמין המערכת, ואפשרה לכל משתתף לצמוח ולבסס ידע קונקרטי בעל ערך להתפתחותו המקצועית האישית.

את הקורס, שנמשך כשלושה חודשים, העבירו כ-15 אנשי מקצוע מחברת סיילספורס וחברת WEOD, בניהול מקצועי של עמית סטריקובסקי, Presale Engineer בחברת WEDO, ובסיוע 10 מנטורים מארגונים מובילים בתעשייה – כולם בהתנדבות ובנוסף לעיסוקם היומיומי.

התכנים התבססו על פורמט ייחודי שנבנה והותאם לקהל היעד והדגיש את ההשתלבות בתעשייה. התכנים כללו בין היתר היכרות עם Salesforce וכלי העבודה בפלטפורמה, מיומנויות רכות הנוגעות לניתוח תהליכים ועבודה עם משתמשים, לצד כלים מעשיים להשתלבות בשוק העבודה, כגון כתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה ועוד.

פרויקט הסיכום בקורס כלל התנסות מעשית להקמת מערכת, המבוסס על מקרה אמת, וכן הצגה של המערכת שנבנתה על ידי כל אחד מהמשתתפים; כך התאפשר לכל משתתף לחוות תהליך עבודה מלא, משלב הרעיון הכללי ועד כדי הקמה בפועל של מערכת מבוססת Salesforce.

הקורס הסתיים השבוע במפגש סיכום וירטואלי מרגש במיוחד.

מפגש הסיום של קורס גשר לקריירה עם משתתפי וצוות הקורס. את ההתרגשות אפשר לראות גם מרחוק. צילום מסך מזום
מפגש הסיום של קורס גשר לקריירה עם משתתפי וצוות הקורס. את ההתרגשות אפשר לראות גם מרחוק. צילום מסך מזום

תוצר של שיתוף פעולה

בראשית דבריה במפגש הסיום ציינה יוליה איתן, ראש מנהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה, את שיתוף הפעולה המוצלח בין שלוש החברות השותפות ובין זרוע העבודה וג’וינט-תבת, והדגישה ש”הפרויקט המרגש הזה הוא דוגמה מצוינת לתוצאות והצלחות שניתן להשיג באמצעות חיבור בין גופים שונים, בשילוב של יכולות, תמיכה ומחויבות של כל השותפים. אני מברכת את הבוגרים ומאחלת להם השתלבות מיטבית ואיכותית בתעשייה”.

רובן גרובט, ראש תחום חרדים, מבוגרים ואנשים עם מוגבלויות בג’וינט-תבת הוסיף כי ניכרו במיזם “האנרגיות והמחויבות של הצוות המשותף, שהתגייס כולו למטרה אחת: שילוב האנשים מחדש בשוק העבודה. הקורס הזה הוא דוגמה למודל חדש שיצור אפיק השתלבות נוסף בשוק העבודה, ואנחנו מברכים על כך”.

גלי קובו, מנהלת תכנית ‘אמצע הדרך’ הדגישה את השותפות שנוצרה בין שלושת הארגונים, ואת תחושת השליחות שליוותה את כלל השותפים לדרך. “כל המעורבים, לרבות המשתתפים בהכשרה, השקיעו רבות ממרצם ומזמנם ומכאן הצלחתו הייחודית של פרויקט זה”.

אודליה רוזנפלד, מנהלת חווית העובד בסיילספורס ומנהלת פורום הנשים, התקשתה להסתיר את התרגשותה מהמעמד: “אני מסתכלת על הדרך שעברנו יחד, ועל המאמץ הרב שהושקע כאן, בעיקר של המון אנשים טובים מאחורי הקלעים”, אמרה, והוסיפה: “ההשקעה והמאמץ מבטאים את המחויבות של סיילספורס לחברה הישראלית בה אנחנו פועלים, ולרצון שלנו לסייע לאנשים להשתלב בכוח העבודה כחלק מיישום תפישת העולם והערכים של חברת סיילספורס”.

לי-מור נבון, מנכ”לית חברת WEDO, סיכמה: “אני רוצה להודות למשתתפי הקורס על המחויבות שגיליתם לאורכו. אני גאה להיות חלק מהקבוצה הנהדרת הזאת, ומדגישה שמהנקודה הזאת המחויבות עוברת אלינו, המעסיקים. אנחנו חייבים לתת לאנשים המוכשרים האלה הזדמנות שווה, ונוכל להרוויח את הניסיון והמחויבות שלהם, לטובת כולנו”.

אנחנו שמחים לעדכן שמספר משתתפים מהקורס כבר התחילו לעבוד, חלקם אפילו ימשיכו לעבודה בחברת WEDO. בנוסף, חלקם מתנדבים לעשיה והחזרת הטוב – התנדבו פרו-בונו לעמותות שיש להם את המערכת.

הכתבה הזו פורסמה גם באתר “אנשים ומחשבים” PC.co.il.

דילוג לתוכן
Send this to a friend