fbpx

הושק הפורום הרב מגזרי לתעסוקה שוויונית לנשים

ג’וינט ישראל וזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשיה מובילים את הפורום הרב מגזרי לתעסוקת שוויונית לנשים.

הושק הפורום הרב מגזרי לתעסוקה שוויונית לנשים

בשבוע שעבר הושק הפורום הרב מגזרי לקידום תעסוקת נשים, ביוזמת זרוע העבודה במשרד הכלכלה וג׳וינט ישראל. הפורום החדשני יפעל לקידום מדיניות ופתרונות מעשיים לתעסוקה שוויונית לנשים, במאמץ משותף של אקוסיסטם רחב ומגוון בו לוקחים חלק גורמים בכירים מממשלה, המגזר העסקי, האקדמיה וארגוני חברה אזרחית.

באירוע ההשקה השתתפו: שרת הכלכלה והתעשיה, אלופה במיל’ אורנה ברביבאי, תאיר איפרגן הממונה על זרוע העבודה, מנכ”לית ג’וינט ישראל ד”ר סיגל שלח, רני דודאי, מנכ”ל ג’וינט-תבת, יוליה איתן, ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה, מנכ”לית Meta עדי סופר-תאני, מנכ”לית הרשות לקידום מעמד האישה אווה מדז’יבוז’, יו”ר שדולת הנשים וסמנכ”לית IBI אלה אלקלעי ועוד כ-140 בכירות ובכירים ממגזר הציבורי ובמגזר העסקי, שצפויים לקחת חלק בפעילות הפורום, במודל חדשני של צוותי פעולה ממוקדים ליצירת שינוי ממשי סביב סוגיות נבחרות.

הפורום יפעל במטרה לקדם מדיניות ופעולות אפקטיביות אשר יובילו בסופו של יום לצמצום פערי השכר המגדריים. מדובר בפורום מעשי ועדכני שפועל באופן משותף של מגזרים מגוונים, חברי הפורום יגדירו יחד את האתגרים הגדולים, תוך הקשבה לכל הקולות שבחדר וידאג לייצר השפעה בתחומים בהם מצויים אזורי ההשפעה המשמעותיים ביותר

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי: “חובתנו להבטיח קידום פתרונות מעשיים לתעסוקה שוויונית עבור נשים באמצעות שיתופי פעולה בין כלל המגזרים. הפורום שמובילה זרוע העובדה יפעל ליצירת שינויים בסוגיות ליבה ולמיצוי הפוטנציאל התעסוקה לנשים, אשר ישפיע על התוצר הכלכלי בישראל. ייצוג הנשים בממשלה והקמת הקבינט לקידום שוויון מגדרי, הוא תהליך מבורך המבטא צעד לצמצום הפערים המגדריים כחלק מתפיסת העולם המשלבת נשים בצמתי קבלת החלטות ברמה הלאומית. אין בכך די ואני מחויבת לפעול לפתיחת הזדמנויות, הכשרה, השמה ושילוב נשים מכלל המגזרים בתפקידים המשפרים את יכולת ההשתכרות שלהן ושילובן במשק”.

מנכ״לית ג׳וינט ישראל, ד״ר סיגל שלח: “בתעסוקה, המשוואה פשוטה, כל קבוצה שאינה ממצה כישוריה בשוק העבודה גורמת להפסד מאקרו כלכלי. במקרה של תעסוקת נשים בלתי שוויונית הפסד זה עומד על מעל ל 80 מילארד שקל בשנה. יש לפעול יחד, הממשלה והסקטור הציבורי, המגזר העסקי והשדה החברתי על מנת לקדם תעסוקה שוויונית לנשים בכלל, ובמיוחד לפעול למען נשים מאוכלוסיות המרוחקות יותר מתעסוקה ומעבודה מפרנסת. הפורום הרב מגזרי לתעסוקה שוויונית לנשים הינו כלי עוצמתי לבנייה ויישום של כלים, מדיניות ופרקטיקות שיביאו את כולנו עוד יותר קרוב למיצוי היכולות של כולן למען עתיד אישי וחברתי טוב יותר״.

ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות בזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, יוליה איתן: “בשנים האחרונות חל שיפור בשיעור התעסוקה של נשים אולם פערי השכר המגדריים עדיין עומדים על 31.9% לטובת הגברים. הממשלה הנוכחית אימצה יעדים ארוכי טווח כך שעד שנת 2030 נצמצם ב- 2.6% בכל שנה את הפער בגילאי 39-25. בנוסף הממשלה הטילה על זרוע העבודה להפעיל מערך כלים משלימים לנשים בגילאי 60-50 לאור העלאת גיל הפרישה שאושרה במסגרת חוק ההסדרים האחרון. באמצעות שני מהלכים מרכזיים אלה נצמצם את הפערים המגדריים ונגדיל את הצמיחה במשק. הפלטפורמה שהושקה היום בהובלה של שרת הכלכלה והתעשייה, תקדם את ההגעה ליעדים האמורים. יותר מ- 50% מהפורום שהתכנס היום הגיע מהמגזר העסקי, ועוד כ- 20% מהחברה האזרחית וארגוני הנשים, והשאר נציגי ממשלה ואקדמיה. זהו בעיניי ההרכב האידיאלי לקידום פתרונות מעשיים ומקצועיים, מצפים להרחבת השורות בהמשך העשיה ולבולטות גבוהה יותר של גברים כשותפים למאמץ ליצור מציאות טובה יותר עבור הילדות והילדים שלנו ולקידום הצמיחה הכלכלית והפריון במשק הישראלי.״

ענת סלייפר, מובילת מהלך תעסוקה שוויונית לנשים בג’וינט: “שוק עבודה שאינו שוויוני לנשים הוא לא רק בעיה חברתית, מדובר בבעיה כלכלית סבוכה אשר שורשיה נעוצים  עמוק  בתפיסות חברתיות, תרבותיות וארגוניות. שינוי משמעותי ועמוק יכול להווצר רק על ידי פעילות רב מגזרית משותפת וסינרגטית אשר מביאה את התפיסות וצרכים של כל מגזר לשולחן- ממשלה, מגזר עסקי וארגוני חברה אזרחית.ישנן פעולות חשובות ומשמעותיות בנושא זה שנים רבות. האו”ם וה- oecd מקדמים כבר שנים פתרונות ליצירת תעסוקה שוויונית לנשים, והשנה גם בישראל קיבלה הממשלה  החלטות משמעותיות בנוגע לקידום תעסוקה שוויונית לנשים. יחד עם זרוע העבודה אנו מובילות מהלך נרחב הכולל פיתוח והפעלת פרקטיקות לקידום תעסוקה שוויונית לנשים, כחלק מהן יפעל הפורום המשותף שיהווה מנוע משמעותי לשינוי”.

 

         

       

 

 

 

 

דילוג לתוכן
Send this to a friend