fbpx

שלוש שנים למיזם מוארד

שלוש שנים למיזם שמאיר את דרכם של הרשויות המקומיות הערביות להצלחה ופיתוח כלכלי, זו הזדמנות לחגוג את ההישגים שהביא עימו – וכך עשינו!

שלוש שנים למיזם מוארד

בשבוע שעבר בכנס ‘פסגת מוארד’ בנצרת ציינו 3 שנים למיזם שהביא לעולם תפקיד חדש ברשויות הערביות – מנהל מיצוי משאבים ופיתוח כלכלי. התפקיד בא לתת מענה לניצול החלקי של תקציבי הממשלה ברשויות המקומיות, תקציבים לרווחת ואיכות חיי התושבים.

והמיזם מצליח להגשים את ייעודו – מנהלי ומנהלות מיזם “מוארד” הצליחו להעלות ב-75% את מיצוי התקציבים ברשויות המקומיות בהם המיזם פועל, בשיתוף פעולה עם צוותי הרשויות.

בזכות תקציבים אלו יצאו לדרך פרויקטים רבים: בתי ספר, מגרשי ספורט, גני שעשועים, פיתוח כבישים, מיזמים תיירותיים, מיזמים כלכליים ותוכניות רבות המרחיבות את סל השירותים לתושבים בעולמות של חינוך, רווחה, ותיקים ועוד.

את ההישגים הללו הציגו בכנס 40 מנהלי ומנהלות מיצוי משאבים מ-40 רשויות מקומיות ערביות בתערוכת צילומים ייחודית של פרויקטים נבחרים, ועל הבמה ארבעה מהם הציגו את סיפור העשייה המרתק, בפני ראשי ומנהלי הרשויות המקומיות הערביות, השותפים מהממשלה, ארגוני חברה אזרחית וקרנות פילנתרופיות.

דווקא עכשיו ולמרות המציאות הלא פשוטה, חשוב היה לשים זרקור על הטוב שקורה ועל הצמיחה האדירה בשטח, כאשר מיזם מוארד הוא לא פחות מקרן אור, כפי שאמר בכנס אורי גיל, מנכ”ל ג’וינט-אלכא, שמובילה את המיזם יחד עם השותפים מהרשות לפיתוח כלכלי של המיעוטים במשרד לשוויון חברתי, אגף תקציבים במשרד האוצר, ומשרד הפנים.

יצאנו מהכנס אופטימיים וגאים לאור שיתוף הפעולה בין כל הגורמים המעורבים, ובעיקר לאור תחושות מנהלי ומנהלות מיצוי המשאבים שציינו כי האירוע, שהוקדש לעשייתם המקצועית בתקופה מלאת אתגרים, מילא אותם בגאווה ומוטיבציה להמשיך בעשייה. לצד מנהלים ומנהלות חדשים שיצטרפו למיזם, שבימים אלו מתרחב ל-58 רשויות ברחבי הארץ.

דילוג לתוכן
Send this to a friend