fbpx

תוכנית “הכוכבים” יצאה לדרך!

התוכנית, לוקחת מתמחים מצטיינים ברפואה מכל רחבי הארץ, מציבה אותם בפריפריה ומכשירה אותם על מנת שיהוו את המנהיגות העתידית של הרפואה בישראל ובפריפריה בפרט.

תכנית הכוכבים

“אנחנו מפה מהצפון, אני רוצה לעבוד בבית החולים בו אבא שלי מטופל ובו הקהילה שלי מטופלת. אני בעצם בא לפה כדי לקדם את הרפואה עבור המשפחה שלי והקהילה שלי.”  זו התשובה שנתן אחד המשתתפים, שנשאל מדוע הוא הצטרף לתוכנית ‘הכוכבים’.
.
בתי החולים בפריפריה מתקשים למשוך מתמחים מצטיינים, להתמחויות במחלקות השונות. הסיבות הן שונות ומגוונות, החל מסיבות סביבתיות ועד סיבות מקצועיות, וגם מאלו שמגיעים להתמחות רק מתי מעט קובעים את חייהם באזורי הפריפריה הנדרשים. תוכנית חדשה תמשוך כוח אדם איכותי, שיצטרף אל כוח האדם המצוין שכבר מוביל את המחלקות השונות בפריפריה, שיחד ישפרו ויעלו את איכות שירותי הרפואה בפריפריה.
.
תוכנית ‘הכוכבים’, מבית ג’וינט-תבת ומשרד הבריאות תייצר עוגנים של מצוינות במחלקות בהם נדרשת ההשקעה, באמצעות הצבת מספר לא מבוטל של מתמחים מעולים אשר יקבלו סל של הכשרות מקיף ביותר, ולא פחות חשוב מכך – יתחברו אל המקומות בהם הם עובדים וחיים, במטרה לקבוע את חייהם במקום. כך התוכנית מזינה גם את הפריפריה הגיאוגרפית וגם את הפריפריה המקצועית, כלומר התמחויות הנמצאות במחסור.
.
 תכנית הכוכבים
.
המחזור הראשון של התוכנית יצא לדרך עם 20 מתמחים מצטיינים מכל גווני החברה הישראלית: יהודים, ערבים, דרוזים ובדואים. חלקם אף ויתר על התמחויות “יוקרתיות” במרכז הארץ על מנת לבוא ולהשתתף בתוכנית ולקבל את כל התכנים שהיא מעניקה, על מנת שבסופו של יום הם יהפכו למנהיגות העתידית של הרפואה בפריפריה. אנחנו מאמינים שהמהלך יעלה את רמת המתמחים, את רמת המחלקות ויתחיל שורה של תהליכים (כמין גלגל שיניים גדול שמניע גלגלים רבים קטנים יותר) שיובילו למשיכת כוח אדם איכותי לפריפריה. יחד איתנו ועם משרד הבריאות שותפים למחזור הראשון בתוכנית משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ומפעל הפיס.
.
תכנית הכוכבים
.
תוכנית ‘הכוכבים’ היא צעד אחד מתוך מהלך נרחב הרבה יותר לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בכל הקשור לכמות ואיכות כוח האדם הרפואי. שותפות ג’וינט-תבת ומשרד הבריאות וקרן מקס ברני חברו יחד והקימו את ‘המטה הלאומי ליישום הרפורמה בכוח אדם רפואי’ גוף ששם לו למטרה לשפר את שירותי הבריאות בישראל באמצעות תכנון ומימוש פוטנציאל מקצועות הרפואה והבריאות ופיתוח מענים לאתגרי כוח האדם הרפואי.
כמי שמומחים בעולמות התעסוקה הקמנו את המטה מתוך ההבנה, שפיתוח כוח אדם איכותי וביזור נכון שלו בכל רחבי המדינה הוא מהלך משמעותי ומרכזי בכל הנוגע לחיזוק תשתיות לאומיות וחיזוק הפריפריה. בימים אלה אנו עובדים לקראת פתיחת המחזור השני של התוכנית, נמשיך לעדכן על עבודת המטה, תוכנית הכוכבים ותוכניות נוספות.
.
תכנית הכוכבים
דילוג לתוכן
Send this to a friend