fbpx

השקת מדריך LOG IN – להגברת השימוש של מבוגרים במוצרים דיגיטליים

מטה המיזם הלאומי “ישראל דיגיטלית” וג’וינט-אשל השיקו מדריך להגברת השימוש במוצרים דיגיטליים בקרב בני 65

השקת מדריך LOG IN - להגברת השימוש של מבוגרים במוצרים דיגיטליים

המדריך מיועד לאנשי דיגיטל, למעצבי חוויית משתמש, למנהלי מוצר, לאנשי UX ,UI ,CX ולמנהלי אתרים, והוא נועד להקנות את העקרונות והכלים שיסייעו למקבלי החלטות ולאנשי מקצוע בארגונים בכלל המגזרים, לבנות ולפתח אתרים ואפליקציות באופן שיאפשר לאוכלוסייה המבוגרת הזקוקה לכך, חווית משתמש נגישה וידידותית יותר.

חלק גדול מאתרי האינטרנט ומהאפליקציות הקיימים כיום אינם מותאמים לבני 65+ בשל פערים הקיימים אצל חלקם בשליטה באוריינות דיגיטלית. התוצאה היא שעבור אזרחים ותיקים אלו, חוויית המשתמש יכולה להיות מתסכלת מאוד. המשתמשים נוטים להאשים את עצמם, לחשוב שהם “זקנים מדי” ולנטוש את האתר או האפליקציה.

תקופת משבר הקורונה חידדה עוד יותר את חשיבות האוריינות הדיגיטלית בקרב קהל המבוגרים.
לכן, על מנת להפוך את הנכסים הדיגיטליים לכאלה שיהיו מותאמים יותר גם לאוכלוסייה המבוגרת ואת חוויית המשתמש של בני ה-65+ ממתסכלת למאפשרת, עמלו מטה המיזם הלאומי “ישראל דיגיטלית” במערך הדיגיטל הלאומי בשיתוף ג’וינט-אשל, על כתיבתו של “LOG IN” – מדריך ייחודי וחדשני, המיועד לספק טיפים וכלים מקצועיים לאנשי דיגיטל, למעצבי חוויית משתמש, למנהלי מוצר, לאנשי UX UI CX ולמנהלי אתרים.

המטרה: להקנות להם את הכלים לשפר את הנכסים הדיגיטליים – אתרי האינטרנט והאפליקציות, ולהתאימם לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל.

המדריך נוצר במסגרת “המיזם הלאומי לקידום אוריינות דיגיטלית בקרב אזרחים ותיקים” שקודם בשנים האחרונות בשותפות בין מטה ישראל דיגיטלית וג’וינט-אשל, ובסיוע של אנשי מקצוע רבים. במדריך ניתן למצוא הצעות כלליות ל- UX UI מותאמים ורלבנטיים, המתבססים על תקני הנגישות, תוך התמקדות בסוגיות המהותיות ביותר לבני ה-65+.

במקביל לפרסום המדריך התקיים בחודש שעבר אירוע ההשקה שלו. לאירוע הגיעו כ – 180 אנשי פיתוח אתרי אינטרנט ומעצבים דיגיטליים, ובמעמד מרב חורב, סגנית ראש מטה השכלה ויישום במטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית, יוסי היימן, מנכ”ל ג’וינט-אשל.
במהלך האירוע התקיימה הרצאה של ד”ר מיכל הלפרין בן צבי, מומחית בפסיכולוגיה של הזקנה ומנהלת פיתוח ידע בתחום לקידום אוריינות דיגיטלית, ג’וינט אשל,

הרצאת אורח  מחו”ל של ראמה גירו, מנהל מרכז הלן המלין לעיצוב בקולג’ המלכותי לאומנות בלונדון שדיבר על הסוגיות העדכניות ב”עיצוב מכליל” והופעת אורח של השחקנית סנדרה שדה אשר סיפרה על חוויית המשתמש של האדם המבוגר מנקודת מבטה.

לדברי יוסי היימן, מנכ”ל ג’וינט-אשל:

“משבר הקורונה חידד ביתר שאת את חשיבות האוריינות הדיגיטלית בקרב בני 65+.
מסקרים שערכנו במהלך השנה עולה שבני 65+ שמחוברים דיגיטלית, מצליחים לעבור את תקופת הקורונה בצורה טובה יותר: הם יותר עצמאיים ופחות מידרדרים רגשית, פיזית ו/או קוגניטיבית וכלכלית, על כן יש חשיבות יתרה בעיצוב מוצר המותאם להם – כך יעלה הסיכוי שהם ישתמשו בו, וביחד נתרום להזדקנות מיטבית בישראל”.

לדברי מרב חורב, סגנית ראש מטה השכלה ויישום מטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית:

“ייעודו של מדריך זה הוא הנגשת כלים וידע רלוונטי לעיצוב שירות מותאם לאוכלוסיית בני ה-65+ בישראל. עיצוב והנגשה של שירותים מכלילים ומותאמים לאוכלוסיית זו הוא צעד מתבקש ומשמעותי בימינו, בו המרחב הדיגיטלי הופך למרחב למימוש פוטנציאל אישי ולתקשור עם העולם הרחב. על כן פועל מטה ישראל דיגיטלית באופן נחרץ על מנת לחבר את אוכלוסיית האזרחים הוותיקים אליו באופן שיוכלו לבטא בו את עצמם ולממש את זכויותיהם בו. אנו מקווים שהמדריך ישרת את אנשי המקצוע ואת מנהלי האתרים ושיישום העקרונות המובאים בו יהפוך את חוויית המשתמש של בני 65+ רבים ממתסכלת ומייאשת לנוחה, מערבת ומאפשרת”.

לדברי ד”ר מיכל הלפרין בן צבי, מומחית בפסיכולוגיה של הזקנה ומנהלת פיתוח ידע במיזם לקידום אוריינות דיגיטלית בג’וינט אשל:

“מחקרים מצביעים על כך שלמבוגרים בני 65+ יש סיכוי של פי 2 לנטוש מוצר דיגיטלי לעומת צעירים. על מנת להפוך את הנכסים הדיגיטליים לכאלה שיהיו מותאמים יותר לאנשים מבוגרים כתבנו את המדריך. בני 65+ הם כוח צרכני גדול ולא ממומש. מיליוני משתמשים פוטנציאלים יוכלו ליהנות ממוצרים דיגיטליים ולהשתלב בחברה באופן שוויוני אם המוצרים שנתכנן יהיו מותאמים גם ליכולות, לרצונות ולצרכים שלהם. היענות לדרישות הנגישות לא תמיד ממצה את פוטנציאל השימושיות של המוצר אבל אם נחשוב על קהלים מבוגרים כבר בשלבי הפיתוח הראשונים, נוכל לצפות לעלייה משמעותית בשיעור השימושיות והמעורבות שלהם. חשוב שנזכור שהתאמת המוצר לבני 65+ יכולה לשרת גם קהלים אחרים ובשורה התחתונה, לא צריך להתפשר על העיצוב”.

המדריך מפורסם באתר הג’וינט וניתן לקרוא אותו כאן: www.thejoint.org.il/digital-library/log-in

 

 

 

דילוג לתוכן
Send this to a friend