fbpx

אירוע סיום והוקרה לאנשי מערך ‘ניידות למיצוי זכויות’

בשבוע שעבר קיימנו אירוע סיום והוקרה לאנשי מערך הניידות, מערך שסייע בהנגשת ומימוש זכויות ומענקים במגוון תחומים לתושבי הדרום והצפון, שפונו מבתיהם למלונות ברחבי הארץ

ניידות זכויות

.
“בשביעי לאוקטובר התארחתי אצל הבן שלי בשדרות. המחבלים היו מחוץ לבית, השכן פה קיבל צרור כדורים לבטן. ניסינו להתקשר אין ספור פעמים למשטרה, אך הם לא הצליחו להגיע. אני הייתי בדיוק אחרי ניתוח לימפומה שעברתי ב 1 באוקטובר, והלחץ היה כל כך גדול שהגוף שלי לא הצליח להתמודד עם זה. כשהגענו לבית המלון התפתח אצלי זיהום ואושפזתי בבית חולים. הבלבול היה מאוד גדול, בכלל לא הבנו מה מגיע לנו, מה לא מגיע לנו. הבנות כאן בעמדת מיצוי הזכויות הן כמו מלאכיות. פשוט מלאכיות. הראש לא היה פנוי לזה, והן היו כאן בשבילנו. הן היו כמו חמצן.”
.
סיפורה של יפה מלכה, הוא אחד מתוך אלפי סיפורים של מפונים ומפנות אותם פגשנו במסגרת ‘ניידות למיצוי זכויות’. עכשיו כשהתוכנית הגיעה לסיומה, זו הזדמנות טובה לספר עליה: ניידות מיצוי הזכויות אותן הקמנו בשותפות עם משרד הרווחה והבטחון החברתי ועם ארגון פתחון לב, ירדו לשטח מעט לאחר פרוץ המלחמה, כאשר כ-200 אלף איש, תושבי הדרום והצפון, פונו מבתיהם ושהו בבתי מלון. זכינו להיות שם עבור מי שהקרקע נשמטה באחת תחת רגליהם ולסייע להם בתיווך, הנגשה ומימוש של זכויות ומענקים במגוון תחומים. בהמשך זכינו לסייע גם לחיילי מילואים, לשורדי מסיבת הנובה וכן לקהילות בערי הדרום שלא פונו.
.
לאור החזרה ההדרגתית הבייתה ופיזור ריכוזי המפונים הגדולים, הניידות מסיימות אט אט את תפקידן. הן עדיין פועלות בשטח בהיקף מצומצם בכמה מוקדים בהם נדרש סיוע, ובמקביל אנחנו מטפלים בפניות שנותרו פתוחות כך שכל מה שהיה על שולחננו ייסגר עד תום.
.
.
בכמעט חצי שנה של עבודת שטח מאומצת גויסו והוכשרו 127 רכזות ורכזי מיצוי זכויות שנתנו שירות יומיומי בכ- 230 מוקדי מפונים בכל הארץ והיוו מענה משלים לתוכנית “עיר מקדמת זכויות” הפועלת בתחום זה בימי שגרה וחירום. בתקופה זו טיפלנו בלמעלה מ-10,000 פניות בנושאים שונים! הגענו למלונות בכל רחבי הארץ, מאילת וים המלח בדרום ועד טבריה ונצרת בצפון, הצלחנו להגיע לאנשים רבים והיינו שם עבורם בימים מורכבים של חוסר ודאות.
.
בשבוע שעבר קיימנו אירוע סיום והוקרה לאנשי מערך הניידות, יחד עם שותפינו לתוכנית. זו ההזדמנות להודות לכולם על עבודה מסורה, מקצועית ומשמעותית שזכתה לשבחים רבים בשטח. הונחה כאן תשתית חשובה ללמידה של מהלכי מיצוי זכויות בחירום ומי ייתן שנלמד ונפיק ממנה תובנות חשובות, אך לא נזדקק להן עוד בעתיד.
.
 
דילוג לתוכן
Send this to a friend