fbpx

מיזם בונים את המשותף רמלה – סיכום ביניים

שיקום מגרש מיני פיץ במתחם גן המשחקים בשכונת השופטים, שיקום היחסים הקהילתיים והחיים שחזרו למסלולם.

מיזם בונים את המשותף רמלה – סיכום ביניים

גן המשחקים בשכונת השופטים היה מרחב קהילתי ומקום מפגש לתושבים שהוזנח במהלך השנים. הזנחה הגיעה לשיאה באירועי האלימות שהתרחשו בחודש מאי לפני כשנה. הפגיעה בתשתיות הפזיות של הגן בשכונה היוותה למעשה שיקוף לפגיעה העמוקה במרקם החיים העדין בשכונה.

בעקבות האירועים יזמנו בשותפות עם עיריית רמלה וקרן רמלה את מיזם בונים את המשותף במטרה לפעול כקהילה אחת, יהודים וערבים לשיקום היחסים בקהילה, להחזרת האמון ותחושת הביטחון הקהילתי והאישי ברחבי העיר והשכונה.

אנחנו שמחים ונרגשים לשתף כי בחודש שעבר נחנך מגרש המיני פיץ’ המחודש בשכונה. השיפוץ כלל פרוק הדשא הישן והשרוף במגרש והתקנת דשא חדש. צביעת גדר היקפית מעץ וצביעת שערי כדורגל צביעת קיר אבן ומחיקת גרפיטי. כמו כן סודרה תאורת הפארק והמגרש כך שתתאים לדרישות התושבים. בימים אילו מוחלפים מתקני כושר במקום אלו שהושחתו ,  ספסלים ואשפתונים חדשים והמתחם יחובר למערכת מצלמות של מוקד העירוני . בהמשך יטופח כל המתחם תוך חידוש הגינון וההשקיה.

לאורך התהליך ליוו אותנו מספר עקרונות מרכזיים:

  • מודל שכונתי לחיים משותפים – דגש על מעורבות של ערבים ויהודים והשתתפות של כלל הקהילות המרכיבות את השכונה  בכל שלבי המיזם
  • קהילתיות ושיתוף ציבור – מעורבות בפועל של תושבי השכונה  בתהליכי תכנון
  • שולחן עגול של הרשות – שותפות של כלל בעלי התפקידים ברשות ויצירת דיאלוג מפרה בין האגפים השונים
  • תכנון חברתי ולתווך ארוך – איך התכנון הפיזי ישרת את הצרכים העתידיים של השכונה הן בהיבט התשתתי והן במתן מענה לצרכים החברתיים המתפתחים של הקהילה.

אז המגרש נחנך ובימים אלה מוקמת  קבוצת כדורגל מעורבת לנערים  ערביים ויהודים מהשכונה שתשתף בליגת השכונות של העיר. בהמשך מתוכנן המשך שיקום המרחב הציבורי בשיתוף קהילת השכונה הכולל את הגן כולו יחד עם מתנדבים מהקהילה בגילאים שונים, את הפיכתו למוקד של פעילות שכונתית לטובת תושבים מכל הקהילות והדתות.

אנחנו רוצים להודות לשותפים בכל משרדי עריית רמלה ולקרן רמלה, למשפחת לבנת וחברת תעבורה, לפדרציית קנזס סיטי וכמובן למאות התורמים הפרטיים שלקחו חלק בקמפיין מימון ההמונים של המיזם!

אנחנו נמשיך ליזום לפתח ולהוביל את החשיבה והיישום של תכנון-עירוני-חברתי.

דילוג לתוכן
Send this to a friend