fbpx

עם בוא הסגר: צפו בכנס הוירטואלי בנושא כוחה של קהילה במשבר ובשגרה

עם בוא הסגר: צפו בכנס הוירטואלי בנושא כוחה של קהילה במשבר ובשגרה

נצא מהמשבר בזכות הקהילה. (אילוסטרציה. צילום: Maksym Kaharlytskyi)

ביום ג’ (15/9/20) התקיים כנס וירטואלי לרגל השקת מהלך ‘קהילה מיטיבה’.

בכנס השתתפו כ-450 משתתפים, ביניהם מובילי קהילות, עובדי השירות הציבורי, נציגי משרדי ממשלה ורשויות, חוקרים, פעילים, חברי ארגונים ועמותות שונות.

כדרכנו ב”זום”.

במהלך הכנס פרופ’ מנואל טרכטנברג הרצה על תחייתה של הקהילה בעקבות משבר הקורונה ומשמעות ההון החברתי כנדבך חשוב ביותר לחברה ולמדינה בשגרה ובטח בחירום.

כמו כן נחשפו שלושה מודלים אשר החלו לפעול בשטח בניסיון לתת פתרון להתמודדות עם משבר הקורונה הן בתחלואה והן בהיבט החברתי כלכלי.

בנוסף התחום הוצג גם מנוקדת מבט מחקרית, בהובלה של מכון ברוקדייל והמועצה הישראלית להתנדבות.

בין הדוברים המרכזיים: שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי, סמנכ”לית משרד הרווחה איריס פלורנטין, מנכ”ל ג’וינט-אשלים ד”ר אריאל לוי, והשותפים המייסדים של המהלך: מנכ”לית קרן רש”י מיכל כהן, מנהלת האגף למשאבי קהילה במשרד הרווחה דליה לב שדה ותחום קהילה בג’וינט-אשלים.

שר העבודה מברך
שר העבודה והרווחה מברך את הנוכחים.

ראש תחום קהילה בג’וינט-אשלים, שמואל ילמה, ציין: “המדינה לבדה לא תצליח להתגבר על הקורונה, היא זקוקה גם לכוח הקהילתי, וגם לאחריות האישית והקולקטיבית. האתגר העומד היום בפני האנושות כולה הוא איחוד כוחות ושיתוף פעולה כדי למגר את המגיפה. הקורונה נושאת איתה מסר ומדגישה לנו את החשיבות של חיזוק המחויבות האישית והערבות ההדדית כדי לבנות חברה כלל עולמית הדואגת לצרכים ולרווחה של הפרט והקהילה כאחד”.

“קהילתיות היא לא רק עניין של השתייכות לקבוצות. היא בראש ובראשונה תפישה ואורח חיים המבוססים על ערכים של טוב משותף: ערבות הדדית, אמון, כבוד, הקשבה, וכדומה. על כך שאדם לאדם – אדם!”

בסיום הכנס התקיימה חשיפה של המהלך של ‘קהילה מיטיבה’. מהלך רב מגזרי ומשתף לקידום מוביליות ואיכות חיים, המשותף לאגף משאבי קהילה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, תחום קהילה בג’וינט-אשלים וקרן רש”י.

מוזמנים לצפות בכנס המלא:

דילוג לתוכן
Send this to a friend