fbpx

קמים מהקורונה: התכנית שתפתח את כישורי העובדים השבים מאבטלה

פיילוט חדש של ג’וינט-תבת בשיתוף משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים יסייע בהכשרת עובדים השבים לעבודה בהתאם לצרכי המעסיקים • מטרת התכנית לעודד השתלבות מחדש בתעסוקה ולהתאים את העסקים והמועסקים לשינויים בשוק העבודה

לשירות המעסיקים: סדנה חינמית למיומנות דיגיטלית ומימון קורסים מקצועיים

בעקבות פרסום הנוהל החדש של ביטוח לאומי, לפיו מובטלים אשר ישתלבו בעבודה בשכר הנמוך משכרם בעבודתם האחרונה, יהיו זכאים למענק מביטוח לאומי, באופן יחסי לגובה הפגיעה בשכרם, יוצא ג’וינט ישראל-תבת בשיתוף משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים במסלול פיילוט כחלק מתכנית Skill-Up. שמטרתו פיתוח כישורי עובדים בשכר נמוך והעלאת הפריון בעבודה.

על פי הנוהל החדש, מובטלים שישתלבו בעבודה בשכר נמוך משכרם לפני משבר הקורונה, יהיו זכאים למענק מביטוח לאומי באופן יחסי לגובה הפגיעה בשכרם. כך תיווצר כדאיות עבור מובטלים להשתלב בתעסוקה, גם אם במשרות חלקיות או בשכר נמוך יותר. עבור המעסיקים, שספגו אף הם פגיעה כלכלית, הנוהל מסייע להמשיך לפעול, לגייס עובדים חדשים ולהכשירם לתפקיד בהתאם לצרכי העסק, וכן לשמר עובדים קיימים.

המסלול החדש מאפשר לשלב תעסוקה עם פיתוח כישורי העובדים והתאמתם לצרכי השוק. הסיוע ניתן באמצעות סבסוד של קורס מקצועי עבור העובדים בגובה של עד 80% מעלות הקורס ועד 10,000 ₪ לעובד. הקורס ייבחר ע”י המעסיק בהתאם לצרכי העסק. בנוסף, ישתתפו העובדים בסדנה חדשנית מטעם התוכנית לפיתוח כישורים דיגיטליים ויכולות למידה עצמאית – כישורים נדרשים לשוק עבודה הנמצא בשינוי מתמיד בפרט בימים אלה. המימון ניתן עבור עובדים ללא השכלה אקדמית/ תעודת הנדסאי בשכר של עד 11,250 למשרה מלאה (ובאופן יחסי למשרות חלקיות), ומעל גיל 22.

עינב אהרוני-יונס
מנכ”לית ג’וינט-תבת, עינב אהרוני-יונס

עינב אהרוני-יונס, מנכ”לית ג’וינט-תבת: “המודל החדש שבנינו הוא Win-win-win. העובד מרוויח הכשרה רלוונטית ללא עלות, בשילוב עם תעסוקה, ונהנה מעליה בהכנסתו. המעסיק זוכה לשדרג את כוח האדם שלו בהתאמה מדויקת לצרכיו העסקיים. המדינה מרוויחה הזדמנות לאומית לנצל את תקופת הביניים של הקורונה לשדרוג ההון האנושי בישראל על ידי הכשרות ופיתוח כישורים”.

לחצו כאן לאתר תכנית Skill Up

כתבה זו פורסמה גם באתר החדשות של מעריב

דילוג לתוכן
Send this to a friend