fbpx

העתיד כבר כאן: בינה מלאכותית מעצבת את שוק התעסוקה

פרויקט “עבודאטה”, שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, ינגיש מידע ונתונים בנוגע לשוק העבודה והלימודים בישראל, כגון מגמות של שכר ותעסוקה במקצועות שונים. הפרויקט מובל ע”י זרוע עבודה במשרד העבודה והרווחה, וג’וינט-תבת ובשיתוף – retrain.ai אשר תסייע בגיבוש מידע על מגמות עדכניות (בזמן אמת) בשוק העבודה באמצעות שימוש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית

העתיד כבר כאן: בינה מלאכותית מעצבת את שוק התעסוקה

עולם העבודה משתנה (צילום: אליוט ריינה)

עולם העבודה עובר שינוים מרחיקי לכת בעקבות מגמות של טרנספורמציה דיגיטלית, אימוץ אוטומציה ובינה מלאכותית, המחייבים פיתוח מתודולוגיות תעסוקתיות ושיטות עבודה חדשות. הקורונה האיצה משמעותית את קצב השינוי ואלצה ארגונים ליישם במהירות עבודה-מרחוק מבלי לאבד יעילות וכושר תחרות. הצורך לעדכן את סוגי התפקידים והכישורים הדרושים הופך אקוטי ואיתו היכולת לאתר פערי מיומנויות ולבנות מערך הכשרה מעודכן למציאות המשתנה.

לפרויקט דאטה רחב היקף שמובילה זרוע עבודה במשרד העבודה והרווחה וג׳וינט-תבת, חברה גם חברת הטכנולוגיה retrain.ai שתפעיל אמצעים של בינה מלאכותית למיפוי המקצועות וכן את הכישורים הנדרשים עבורם והמגמות העדכניות בשוק העבודה. כך, יונגשו לגולשים תובנות מעשיות ועדכניות לגבי שוק העבודה בישראל. מידע זה יוכל לשמש את כל מי שמנסים להשתלב בשוק העבודה ולסייע להם לבחור נתיבי לימודים וקריירה רלוונטיים. שיתוף פעולה ייחודי זה בין הממשלה, המגזר החברתי, והעסקי, נולד כמענה לצורך בשמירת כושר התחרות של ישראל והכנת העובדים להתמודדות עם דרישות תפקיד המשתנות במהירות.

תמונה מתוך תהליך הפיתוח של עבודאטה
תמונה מתוך תהליך הפיתוח של עבודאטה

הפרויקט הוא מיזם חדשני וראשון מסוגו בישראל, המשלב שימוש בבינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית לטובת בניית מודלים מדויקים של כלל העיסוקים והכישורים, ניתוח מגמות בשוק העבודה והתאמת עיסוקים למשרות ספציפיות,

במסגרת הפרויקט, התקיים היום כנס דיגיטלי ראשון, בו הוצגו אתגרי שוק העבודה העתידי וכיצד טכנולוגית ה AI מאפשרת לארגונים הן בסקטור הציבורי והן בסקטור הפרטי להיערך לקראת המחר, כבר היום.

רוני שניצר, מנהלת אגף בכיר אסטרטגיה ותכנון מדיניות, משרד העבודה והרווחה: “אתר עבודאטה הוא מיזם חדשני שנועד לאפשר לכל אדם במדינת ישראל לקבל החלטות מושכלות בנוגע לקריירה שלו. הצורך בהקמת פלטפורמה מסוג זה הוא אחד ההמלצות הבולטות שגובשו בוועדת הציבורית לקידום תחום התעסוקה לקראת שנת 2030 ומהווה חלק מתפיסה רחבה המקדמת זרוע עבודה של התבססות על מידע ונתונים בקבלת החלטות – הן ברמת הפרט והן בהחלטות מדיניות.”

תמונה מתוך תהליך הפיתוח של עבודאטה
תמונה מתוך תהליך הפיתוח של עבודאטה

עינב אהרוני–יונס, מנכ״לית ג׳וינט-תבת: “עבודאטה הוא פרוייקט פורץ דרך שעוסק בפתרון אתגרי עולם העבודה המשתנים בהתבסס על ביג דאטה וטכנולוגיה של בינה מלאכותית. זהו פרוייקט תשתיתי שמאפשר לממשלה לקבל החלטות מדיניות מבוססות נתונים בנושאי תעסוקה; מאפשר לחברות לנתח ולנהל את כוח האדם שלהן; ומאפשר לפרט לבנות לעצמו מסלול קריירה מותאם אישית. היכולת לבנות מסלול ההכשרה וקריירה מותאם אישית, מאפשרת לנו לתת מענים יעודיים ומדוייקים לאוכלוסיות החלשות במדינה, להן מחוייבת ג’וינט תבת״.

שי דוד, מנכ״ל retrain.ai: ״שאלת הצורך בהערכות לשינויים המהירים בשוק העבודה מעסיקה ארגונים עסקיים כמו גם קובעי מדיניות וממשלות. סגירת פערי המיומנויות היא משימה לאומית ואנחנו שמחים לגייס את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר במטרה לעזור לעובדים ולארגונים לצמוח עם השינויים בהצלחה. אנו משתמשים בטכנולוגית הבינה המלאכותית הגורמת לאיבוד משרות ולשינויים מהירים בכישורים הנדרשים, על מנת לשמר ולפתח עובדים ולהכינם לאתגרי שוק העבודה המשתנה״.

החדשה הזו שותפה גם בעיתון מעריב

דילוג לתוכן
Send this to a friend