fbpx

מוקד חירום טלפוני למען יהודי אוקראינה

במהלך משותף של הג’וינט עם חברת TechForGood ובתמיכת פלאפון ובזק בינלאומי שתרמו את התשתיות הטכנולוגיות ללא עלות, הוקם מוקד חירום טלפוני למען הקהילה היהודית במדינה

מוקד חירום טלפוני למען יהודי אוקראינה

מוקד החירום הטלפוני של הג’וינט החל לפעול

לפנייה למוקד בטל’ 380947111104+

 

המוקד הוקם בשיתוף חברת TechForGood הפועלת עם הג׳וינט למתן פתרונות טכנולוגיים לקהילות היהודיות בחבר המדינות העצמאיות, ובהתגייסותן המיידית של החברות פלאפון ובזק בינלאומי, אשר העמידו לרשות הג’וינט ללא עלות את התשתיות שלהן, הן לקבלת שיחות מיהודי אוקראינה והן להוצאת שיחות מטעם מתנדבים ישראליים השומרים על קשר רציף עם עשרות אלפי קשישים, ניצולי שואה, משפחות בעוני וילדים עם צרכים מיוחדים, הנמצאים עתה באזורי עימות ברחבי המדינה.

הג’וינט הכשיר כבר קבוצת מתנדבים ראשונה, לאיוש המוקד, וימשיך להכשיר מתנדבים ישראליים ככל הנדרש. כמו כן, העמיד הארגון תשתית טכנולוגית לאיסוף המידע מהמוקד, והזרמתו לצוותי הארגון בשטח, אשר יכולים לתת מענה מהיר ויעיל אל מול הצרכים הקיימים.

 

הקהילה היהודית באוקראינה, המונה כ-200,000 איש, היא מהקהילות היהודיות הגדולות בעולם. מזה 30 שנה שהג׳וינט מפעיל באמצעות מחלקת חמ״ע (חבר המדינות העצמאיות) רשת ביטחון הומניטארית המסייעת עם מזון, תרופות, חימום והסקה, טיפול וסיוע ביתי, פעילויות חברתיות, ביקורי בית ושירותים נוספים.

לדברי אריאל זוואנג, מנכ״לית הג׳וינט העולמי: ״צוותי הג׳וינט בשטח פועלים בהתאם למציאות המשתנה ומצב הלחימה, על מנת להמשיך ולתת מענה לכל יהודי אליו ניתן להגיע. ההירתמות המרגשת של מתנדבים ומגזר עסקי בישראל למען הקהילה היהודית באוקראינה ממחישה את רוח הערבות ההדדית של העם היהודי״.

בבזק בינלאומי ובפלאפון ציינו: “ראינו זכות גדולה להצטרף לקריאתם של חברינו בג’וינט ולקחת חלק במשימה החשובה. התגייסנו מיידית למתן מענה ותשתית תקשורתית שתסייע למתנדבים לנהל את הקשר מול הקהילה היהודית באוקראינה.”

דילוג לתוכן
Send this to a friend