fbpx

ששת החודשים הראשונים של מלחמת ‘חרבות ברזל’

סיכום פעילות החירום של ג’וינט בישראל

סיכום פעילויות בחירום

החל מה-7 לאוקטובר פרסנו מערך שירותי חירום מגוון בכדי להציל חיים ולסייע לעשרות אלפי הישראלים שנכפתה עליהם מציאות חדשה וקשה. יחד עם שותפים רבים בהם משרדי הממשלה, רשויות, חברה אזרחית, פילנתרופיה ומגזר עסקי, ובתמיכת יהדות התפוצות הפעלנו ופרסנו יוזמות חדשות לחוסן נפשי, כלכלי ורווחה כדי לסייע לאוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית, בהם זקנים, אנשים עם מוגבלות ומשפחות שפונו מבתיהם; רשויות, ערים וקהילות בחזית; ישראלים שאיבדו את פרנסתם, מקום עבודתם או בעלי עסקים.

“מספר הישראלים הנזקקים לסיוע גדל משמעותית לאחר אירועי אוקטובר. כארגון המחויב לאוכלוסיות הפגיעות בישראל, התאמנו את  פעילותנו והגענו לקהלים חדשים, שנכנסו למעגל העשייה שלנו” אמרה מנכ”לית ג’וינט ישראל ד”ר סיגל שלח. “אנו עובדים בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה, רשויות מקומיות, ארגונים חברתיים, חברות עסקיות ותורמים כדי לספק מענה מיידי ורחב היקף. המטרה היא להגיע לאוכלוסיות הפגיעות ביותר שלרוב נפקדות, ואינן זוכות להיות בראש סדר היום.”

מעל ל- 120,000 ישראלים השתמשו בשירותים של ארגון הג’וינט בישראל (כולל שירותים מקוונים ודיגיטליים)  

במסגרת הפעילות שלנו הפעלנו עם שותפים שונים תוכניות סיוע נרחבות לישראלים שנפגעו קשות מאירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות הברזל. פעלנו להגיע לאוכלוסיות רבות ככל האפשר ולחזק את החוסן האישי והקהילתי של אנשים וקהילות בכל רחבי הארץ, באמצעות תוכניות להרחבת הטיפולים הנפשיים והנגשתם, או מתן סיוע כלכלי למי שנזקק לכך. פעלנו בדרכים ישירות ואישיות, וגם סייענו לאנשי מקצוע המטפלים באוכלוסיות הזקוקות לכך.

בין אם זה קשישים ואנשים עם מוגבלויות שקיבלו תמיכה, סיוע ושירותים מותאמים אישית, בבתיהן ובבתי המלון אליהם פונו. או ילדים ובני נוער שקיבלו שירותי חירום בדמות מסגרות חינוך פורמליות למפונים שלקחנו חלק בהקמתם ופעילויות חינוך א-פורמאליות ברחבי הארץ. או ילדים והורים שחווים טראומה וקיבלו טיפול והדרכה. בנוסף, פיתחנו מענים דיגיטליים שונים לסיוע לאנשי מקצוע ולאזרחים הנפגעים.

82 ערים ורשויות מקבלות סיוע חירום במטרה לחזק את היכולות שלהן לטפל בתושביהן 

במסגרת חיזוק החוסן הקהילתי והאישי אנחנו פועלים בערים ורשויות ברחבי הארץ, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. המטרה היא לשקם ולהחזיר לתושבים את הביטחון האישי במסגרת הרשות, וזאת על ידי חיזוק השירותים שהם מקבלים מהרשות. בנוסף בערים שקולטות מפונים הענקנו סיוע לרשויות על מנת שיוכלו להכיל את הקליטה שאינה מובנת מאליה, בין אם זה מסגרות חינוך לילדים או פעילויות מותאמות לקשישים.

בערי חזית הפגועות של ישראל בסמוך לרצועת עזה, ואלה שהותקפו בצפון, ערים שעוד לפני ה-7 לאוקטובר התמודדו עם אתגרים שונים עקב היותם בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל – אנחנו מפעילים תוכנית נרחבת וארוכת טווח. תוכנית “משיב הרוח” החדשה של הג’וינט בונה כעת חוסן קהילתי, ריפוי והתאוששות בת קיימא באופקים, אשקלון, רהט ומתרחבת גם לנהרייה בצפון. היוזמה מציעה מגוון של שיטות חירום חדשניות, שירותים חברתיים משודרגים וסיוע כלכלי כדי להעניק חוסן לכל התושבים, באמצעות פרויקטור ייעודי בכל רשות שמאפיין יחד עם אנשי הרשות את הצרכים הייחודים לה. שירותים אלה ניתנים להעתקה וכאשר יורחבו לעשרות ערים וישובים ברחבי ישראל, עשויים להגיע למיליוני אנשים.

מעל ל- 30,000 אנשי מקצוע מקבלים תמיכה, הדרכה, הכוונה וכלים מקצועיים להתמודדות עם המצב  

המספרים הגדולים של הפגיעות הפיזיות והנפשיות של אזרחים וחיילי מילואים, ילדים, הורים וזקנים. מחייבים הערכות מיוחדת בקרב המטפלים, והרחבת המענים שניתנים לטיפול. לצורך כך פעלנו בשני צירים. הראשון נועד לספק לאנשי המקצוע כלים מקצועיים שישרתו אותם בעבודתם מול אוכלוסיות חדשות שנכנסו למעגל המטופלים. בנוסף גם עלה הצורך לדאוג לחוסן הנפשי של אלו שמצויים בחזית הטיפול, ולכן הפעלנו שירותי תמיכה וסיוע לכוחות החירום הקדמיים.

מעל ל-60,000 ישראלים השתמשו בשירותים מקוונים שפותחו בארגון הג’וינט  

דיגיטציה של שירותים היא כלי חשוב על מנת להגיע לכמה שיותר ישראלים הזקוקים לסיוע במיצוי זכויות, חיפוש עבודה או מענה לטיפול נפשי. הפתרונות הדיגטליים מאפשרים להתגבר על מכשולים של מרחק, או העתקה של מקום המגורים שנכפתה על מפונים לדוגמה.

פורטל נפשי הוא דוגמה טובה לכך.  אלפי ישראלים כבר השתמשו בפלטפורמה הדיגיטלית שמציעה מגוון פתרונות טיפוליים, קבוצתיים וקהילתיים לצד כלים לעזרה עצמית ועוד. הפלטפורמה מאפשרת לכל אחד ואחת למצוא את הפתרון המתאים לפי פרמטרים שונים כמו קבוצת אוכלוסייה, גיל, סוג הסיוע הנדרש ועוד. אלה כוללים קווי סיוע, כלים לעזרה עצמית, תכנים חינוכיים ומענים מקוונים לגישה ביתית.  ובכך משרתת גם אנשי מקצוע וגם אזרחים מן המניין שמחפשים פתרונות. הפלטפורמה מאפשרת להגיע להיקפים גדולים של אוכלוסייה, כמו גם לפתח מענים חדשים כמו אבחון עצמי, טיפול עצמי ועוד. כל אלה, מסייעים במתן מענה מהיר ואפקטיבי במקרים רבים.

3,000 עסקים וארגונים באזורי סיכון קיבלו סיוע במימון, והכשרות וחיזוק היכולות בניהול בעתות חירום במטרה לסייע לשרידותם, ושימור העובדים שלהם. 

ישראלים רבים איבדו את מקום עבודתם, עסקים רבים וארגונים בצפון ובדרום מתקשים לשרוד נוכח המציאות שנכפתה עליהם. יחד עם שותפים רלוונטיים מהאקו סיסטם הפעלנו צי של יחידות נייחות להכשרה מקצועית ושותפויות עם מעסיקים כדי ליצור תוכניות הכשרה והשמה לבניית כוח העבודה מחדש ולשלבם במשרות פנויות. בנוסף, יישמנו תוכנית ייעוץ עסקי מותאמת אישית לבעלי עסקים קטנים וחקלאים כדי להבטיח שיוכלו להמשיך לפעול. תוכנית זו כוללת יצירת תוכניות עסקיות וזירות מקוונות חדשות להגדלת ההכנסות וההשפעה, וכן ייעוץ מקצועי להטמעתן. יותר מ-1,100 עסקים קטנים, משקים, מפעלים ותעשיות קרובים לפשיטת רגל קיבלו סיוע חירום.

מבצע החירום של הג’וינט עד כה התאפשר בתמיכת הפדרציות היהודיות ועשרות אלפי קרנות, משפחות, חברות ותורמים פרטיים  “ההתגייסות של הקהילות היהודיות ברחבי העולם, בעת הזו ובעוצמות גדולות, לתרום ולסייע לפרויקטים שלנו בישראל מעידה רבות על הקשר החזק בין ישראל לתפוצות,” מוסיפה ד”ר שלח, ” אני מודה לתורמים והשותפים שלנו שלוקחים חלק קריטי במחויבות שלנו לדאוג לעתיד טוב יותר לכלל אזרחי ישראל, באופן מיידי ולטווח הארוך.”

 

 

 

דילוג לתוכן
Send this to a friend