fbpx

משנה למנכ”ל ג’וינט-תבת, סוזן חסן בנאום מיוחד לכבוד סעודת איפטר במעמד נשיא המדינה

התרגשנו לשבת לסעודת איפטר ביום חמישי האחרון במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג. סוזן חסן, משנה למנכ”ל ג’וינט-תבת התכבדה לשאת דברים. מוזמנים לקרוא את דבריה החשובים של סוזן.

סוזן חסן בבית הנשיא בסעודת איפטר

السلام عليكم ومساء الخير للجميع، ערב טוב לכולם. رمضان يجمعنا- “רמדאן מחבר אותנו..” משפט שחלקנו הגדול מכיר ושמבטא בצורה מאד אותנטית אחד הערכים המשמעותיים שחודש קדוש זה מביא איתו. ביום זה אנו מציינים אירוע משפחתי מרגש ומשמעותי ביוזמתו המבורכת של כבוד נשיא המדינה, איפטאר ברמדאן לצד סוף חג הפסח. הסמיכות הזו בין מועדי שתי הדתות הגדולות בחברה בישראל, מזכירה לנו עד כמה חיינו שלובים האחד בשנייה. בדיוק כמו באיפטאר, גם בחג הפסח יושבים יחד לארוחת ליל הסדר, ומבלים את החג עם הקרובים לנו. כולנו נהנים כל כך מרוח זו של שותפות, אחדות גורל וערבות הדדית, בשני המועדים הללו.
.
תקופת הרמדאן מזכירה לנו היטב את חשיבות החמלה והתקשורת בין האנשים שבאה לידי ביטוי במנהג הארוחה המשותפת, סביב שולחן אחד.משפחתי קהילתי וחברתי, מוחמד אלסאדק אמר: יראת אלוהים והיו אחים צדיקים שאוהבים זה את זה למען אללה, מתחברים ורחמנים, מבקרים ונפגשים זכרו את דתנו ותנו לה חיים.
.
והיום האתגר של כולנו, יחד, הינו להחזיק בערכים אלו.. החיבור והתקשורת.. לדעת להנות מרוח זו לא רק בחג עם המשפחה הקרובה, אלא גם אחרי החג עם החברה כולה.
תפישת העולם של החיבור ואחדות הגורל נמצאת גם בבסיס העבודה שלי בארגון הג׳וינט. מאז 1914 הג׳וינט פועל למען כלל האוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה, לצמצום הפערים החברתיים-כלכליים הבוערים ביותר ולחזק את חוסן החברה בישראל. זאת מתוך חשיבות הערך של ערבות הדדית, כמו גם ההבנה כי חוסן החברה בישראל תלוי בחוסן של כל אחד ואחת מהפרטים שבה. רק יחד נצליח.
כסוזן אישית וכמשנה למנכ״ל בג׳וינט-תבת, הצוות שלנו ואני קמים כל בוקר כדי לייצר פתרונות – וגם כאן פועלים יחד. יחד ביצירת חיבור ושותפות, עם הממשלה, רשויות, מגזר חברתי עסקי ופילנתרופי והקהילה.
.
בג’וינט-תבת אנו עובדים על פיתוח מענים חברתיים בתחומי התעסוקה וצמצום פערי הפריון תוך סיוע לאוכלוסיות המגוונות במיצוי הפוטינציאל האישי והתעסוקתי שלהם, ואני מזמינה את כולם להכיר , לתמוך ולהתחבר ליוזמות אלו.
תודה שוב לכל יוזמי ומארגני האירוע הזה שהצליחו להרחיב את שולחן איפטאר המשפחה, באחת עשרת הלילות הקדושים ביותר בחודש, לשולחן משפחה ישראלית רחבה שכוללת אחד הנכסים הגדולים שלנו- רקמה אנושית עדינה ומגוונת.
.
רמדאן כרים
דילוג לתוכן
Send this to a friend