בשלב הראשון, פעלנו למיפוי האוכלוסיות הפגיעות ביותר ברשויות באמצעות חלוקת ערכות חירום, והשקענו מאמץ בשיפור המנגנון הארגוני והתפעולי. בכל רשות מונה רכז יישובי לריכוז פעולות החירום, הוטמעו מערכות מידע לניהול נתונים, וכל רשות קיבלה תקציב גמיש לשימוש לצרכי החירום.
השלב השני: תחילת פעילות החמ”ל
עם התגברות אירועי הירי לעבר הצפון, החל החמ”ל לפעול לאורך כל ימות השבוע, על מנת לקלוט את הבקשות מהרשויות ולספק להן את הצרכים הדחופים. במטה הג’וינט בירושלים מופעלת מערכת BI מתקדמת הכוללת לוחות דיגיטליים חכמים (דשבורדים) המאפשרים צפייה בזמן אמת בנתונים מהרשויות השונות, ומאפשרת קליטה וניתוח של הנתונים על פי הדרישות. מערכת זו מאפשרת תמונה מלאה ותגובה מהירה ויעילה לצרכים המשתנים בשטח.
המענים שאנו מספקים כוללים:
- חבילות מזון ומים
- מוצרים לתינוקות
- מוצרי ספיגה ותחליפי מזון לקשישים
- שעות סיעוד ותמיכה ביתית
- פעילויות הפגה לילדים ומבוגרים
- אפליקציה שפתחנו לחיזוק החוסן ולעזרה ראשונה נפשית
חמ”ל הסיוע ההומניטרי: פעילות בשיא – נמשיך לפעול כל עוד נדרש
עד כה, הגענו ל – 24,514 משקי בית שקיבלו ערכות חירום. בנוסף, חולקו 7256 פריטים, ויצאו לפועל עשרות פעילויות הפגה להורים וילדים בגיל הרך, עם דגש על בניית חוסן והרגעה. בחלק מהרשויות התקיימו גם פעילויות לקשישים.
ההצלחה של המערכת מתאפשרת הודות לשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות, פיקוד העורף, ארגוני חברה אזרחית ותמיכה של הפילנתרופיה. זאת לצד הפריסה הרחבה של אנשי השטח של הג’וינט, והקשר הישיר והמתמיד שהם מקיימים עם התושבים. שילוב זה מאפשר זיהוי מהיר של צרכים ומתן מענה מידי. החמ”ל ערוך לספק סיוע מידי וראשוני גם במקרה של הסלמה נוספת בלחימה בצפון, וימשיך לפעול כל עוד נמשך מצב החירום.
פעילות החמ”ל מתבצעת תוך שמירה על עקרונות של מקצועיות, יעילות ורגישות. זוהי עדות חיה לכוחה המאחד של החברה הישראלית בשעת משבר. דווקא עכשיו, ברגעים המאתגרים ביותר, מתגלה עוצמתה של הערבות ההדדית והדאגה לקהילה. יחד כחברה אזרחית מלוכדת, נמשיך להתמודד בהצלחה עם כל אתגר.