fbpx

שווה פיתוח – מרחב עסקים לקידום מוצרים ושירותים לאנשים עם מוגבלות

נכון לשנת 2019, למעלה ממיליון וחצי אנשים עם מוגבלות חיים במדינת ישראל. הם מהווים כ-17% מכלל האוכלוסייה – ובכל זאת ישנו מרחב שלם שכמעט לא הביא אותם בחשבון עד עכשיו המגזר העסקי.

שווה פיתוח – מרחב עסקים לקידום מוצרים ושירותים לאנשים עם מוגבלות

כיצד מתכננים נסיעה לחו”ל עבור נער שמתנייד בכיסא גלגלים ובני משפחתו וכמה תיאומים נסיעה כזו דורשת? מה עושה נערה בת 12 שמתקשה בהפעלת מוטוריקה עדינה כאשר היא רוצה לפתוח בעצמה חטיף למאכל? וכיצד אישה המתניידת בכיסא גלגלים יכולה לבדוק מי עומד מחוץ לדלת ביתה בלי להביט בעינית הדלת?

“שווה פיתוח” הוא מיזם ייחודי המלווה עסקים בפיתוח והתאמת מוצרים ושירותים לפלח השוק של אנשים עם מוגבלות, במטרה ליצור מרחב צרכנות נגיש לכולם.

המיזם, שיזמו ומקדמות “ג’וינט ישראל-מעבר למגבלות” ועמותת “ציונות 2000“, מבקש להפנות את תשומת הלב של השוק העסקי אל קהל היעד הפוטנציאלי של אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם. המיזם מעודד את העסקים לפתח מוצרים ושירותים מתוך הליבה העסקית שלהם בתפיסת עיצוב מכליל כך שיהיו נגישים לכלל הצרכנים, ביניהם אנשים עם מוגבלות.

“ראיתי בתים חכמים בסרטים וזה היה נראה לי משהו של עשירים, שממש לא שייך אלי”, מספרת אודליה פיטוסי, בת 44. פיטוסי משתמשת כיום במוצר בתים חכמים שפותח על ידי חברת ניסקו. באמצעותו היא יכולה להפעיל מכשירים בבית באמצעות פקודות קוליות “זה נראה מאוד קטן אבל זה באמת משנה חיים”, היא אומרת.

צפו באודל-יה פיסטוסי: על חיים עצמאים עם Nisko Smart

חידוש נוסף שנוצר במסגרת מיזם “שווה פיתוח” הוא אריזות חטיפים לפתיחה קלה ונגישה שפיתחה חברת שטראוס. מקבוצות מיקוד שבחנו את הנושא עלה פער משמעותי בנושא נגישות אריזות, ובפרט אריזות מזון: התברר כי מנגנון הפתיחה בחטיפים דורש שימוש בשתי ידיים, תוך הפעלת מוטוריקה עדינה ושימוש בכח, מה שהופך את הפעולה לכמעט בלתי אפשרית עבור מגוון אנשים עם מוגבלות.

הילה ינובר-בובליל, אמה של אביב בובליל  בת ה-12.5 מפתח תקווה אומרת. “אנחנו רוצים שתהיה תחושה שהיא כמו כל נערה בת 12 וחצי, שמסוגלת לעשות את הדברים האלה והיא מסוגלת, אם תהיה הנגשה של המוצר.”

צפו בהילה ואביב בובליל: אריזת חטיפים נגישה יותר של שטראוס

חיים פתאו בן ה-24 חובב טיסות וטיולים בחו”ל, אך מספר לנו על קשיים לפני כל טיסה. “תכנון חופשה זה מסובך מאוד”, מספרת אמו, אתי פתאו. “צריך לדווח לחברות התעופה שיתכוננו לגודל של הכסא ולסוג הסוללה. וזו לא רק הטיסה, זו גם הנגישות של החדר בבית המלון. זה תהליך מאוד מתיש”.

הפיתוח של חברת ישראייר במסגרת מיזם “שווה פיתוח” פותר את הקשיים הלוגיסטיים והביורוקרטיה ומציע לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם חבילה מונגשת המותאמת לכל צרכיהם. כיום החבילה מוצעת רק לדובאי ובעתיד מקווים להתרחב. “יש לא מעט אנשים עם כסאות”, אומר פתאו. “גם אנחנו רוצים לטוס ולטייל. גם אנחנו רוצים לראות עולם וליהנות”.

צפו במהלך של ישראייר: פיתוח חבילת תיירות משפחתית מותאמת לילד עם מוגבלות

חברות נוספות שכבר הצטרפו למיזם “שווה פיתוח” הן מגדל, יוניליוור, גודלייף ודיזינגוף סנטר. החברות המשתתפות נהנות למעשה מרווח כפול: מציעות את שירותיהן לפלח שוק חדש – וגם צוברות ידע ומפתחות חשיבה עסקית חדשנית שמאפשרת להן להתאים את עצמן לשוק המשתנה. “אתם תרוויחו לקוחות וחשיבה פורצת גבולות – ואני ארוויח שירות מותאם עבורי”, מסכמת פיטוסי.

רוצים לקחת חלק? הצטרפו אלינו והובילו מהלך פורץ דרך בארגון שלכם!

לתיאום שיחת היכרות מוזמנים לכתוב אלינו בדוא”ל [email protected].

דילוג לתוכן
Send this to a friend