fbpx

אירוע השקת הספר: עבודה סוציאלית מודעת עוני

יציאה מעוני היא השלב הראשון וההכרחי בדרך לקידום מוביליות חברתית-כלכלית

עבודה סוציאלית מודעת עוני

רגע לפני כניסת השנה החדשה, נערך ערב עיון לרגל יציאתו לאור של הספר ‘עבודה סוציאלית מודעת עוני: ספר הכשרה’, מאת פרופ’ מיכל קרומר-נבו מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהוצאת משרד הרווחה והבטחון החברתי וג’וינט-אשלים.

ספר ההכשרה הוא תוצר נוסף של מהלך פורה וארוך שנים בהובלת משרד הרווחה והבטחון החברתי וג’וינט-אשלים  ובשותפות עם קרן רש”י, המוסד לבטוח לאומי ופרופ’ מיכל קרומר- נבו, לפיתוח ידע יישומי לעובדים עם אנשים בעוני. הספר מציע לראשונה בעברית מערכי שיעור מפורטים להכשרת עובדים סוציאליים וכולל התייחסות לתהליכי בניית הקשר, משברים בקשר, מיצוי זכויות ועוד.

את אירוע ההשקה של הספר, שנערך בזום ובו נכחו 100 משתתפים,  פתחה מנכ”לית משרד הרווחה והבטחון החברתי,  סיגל מורן אשר ציינה שמשרד הרווחה והבטחון החברתי רואה בעבודה סוציאלית מודעת-עוני פרדיגמה מובילה בעבודת המחלקות לשירותים חברתיים.  יואב בוקעי, משנה למנכ”ל ג’וינט-אשלים ציין את תרומתה של הפרדיגמה לתחומי החינוך, המשפטים והבריאות ואת הפעולות העכשוויות שנעשות בתחומים אלה. עוד ציין יואב שיציאה מעוני הוא שלב ראשון  והכרחי בדרך לקידום מוביליות חברתית-כלכלית של יחידים ומשפחות. פרופ’ דוד וטשטיין, דקאן הפקולטה למדעי הרוח והחברה מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חתם את פרק הברכות ודיבר  על חשיבות שיתופי הפעולה בין האקדמיה לשדה ובין חוקרים מתחומי דעת שונים לקידום המאבק בעוני.

בהמשך המפגש התקיימו שלוש הרצאות מרתקות בנושא אתגרי הוראת פרדיגמה ביקורתית. ד”ר אנשיראח חורי (אוניברסיטת בן-גוריון והאוניברסיטה העברית) הציגה אתגרים מניסיונה בהדרכה של עובדים סוציאליים, ד”ר שלומית וייס-דגן (אוניברסיטת בר-אילן)  הציגה מניסיונה על אתגרים בהוראת הפרדיגמה באקדמיה ואביטל בן-שלום  (מנהלת פיתוח ידע והכשרות במערך נושמים לרווחה במרכז עוצמה, ג’וינט-אשלים) הציגה את האתגרים של הכשרת עובדים בקנה מידה רחב בתוכנית ארצית גדולה. פרופ’ מיכל קרומר-נבו סיכמה את המפגש בדברי תגובה.

תודתינו נתונה לכל המשתתפים ולנורית וייסברג-נקאש, מנהלת שרות ממשרד הרווחה והבטחון החברתי שהנחתה ברגישות את האירוע.

בתמונה כריכת הספר

להורדת הספר מהספרייה הדיגטלית: לחצו כאן

 

דילוג לתוכן
Send this to a friend