fbpx

הכירו את הזוכים בפרס זוסמן-ג’וינט שנת 2021

אמש התקיים טקס פרס זוסמן- ג’וינט 2021, למצוינות בתחום פיתוח השירותים החברתיים בישראל, אשר נחשב לפרס הגדול ביותר בתחום העשייה החברתית בישראל.

הכירו את הזוכים בפרס זוסמן-ג'וינט שנת 2021

מטרת הפרס הינה להעלות את המודעות לנושא החברתי ולהודות ליזמים ומיזמים העוסקים בקידום החברה הישראלית ובסיוע לקבוצות החלשות בה.
הפרס המוענק מידי שנה מדגיש את המחויבות העמוקה של ג’וינט ישראל לשיפור החברה והרווחה בישראל.

היזמים והמיזמים הזוכים בשנת 2021 הינם:

1.צוות ‘בליבה חומה’- “אנחנו בפרויקט ‘בליבה חומה’ מאמינים שהפילוג החברתי בתוך החברה הישראלית הוא אולי האיום הקיומי המשמעותי ביותר היום. זה האתגר של הדור שלנו- לייצר את החיבורים האלה, לבנות סיפור ישראלי משותף ולבנות עתיד לילדים שלנו כאן”.
בשנים האחרונות מספר הסטודנטים החרדים הולך וגדל. אולם, בשל פערי ההשכלה והתרבות אחוזי הנשירה שלהם גדולים מאוד לעומת הממוצע.
מתוך ההבנה כי הצלחה בלימודים אקדמיים מהווה את אחד הגורמים המשפיעים ביותר על יכולת ההשתכרות של האדם בעתיד והשתלבותו בחברה הישראלית, הוקם מיזם ‘בליבה חומה’.
מטרתו של מיזם ייחודי זה הוא לסייע לסטודנטים חרדים בלימודיהם, ותוך כדי כך ליצור מפגשים חברתיים ולקרב בין סטודנטים ממגזרים שונים בחברה הישראלית.
הלימודים האקדמיים מהווים פלטפורמה ליצירת מפגשים, צמצום פערים ובניית חברה משותפת ומאוחדת.
תוכנית זו הובילה לצמצום אחוזי הנשירה בקרב הסטודנטים החרדים באקדמיה, וליצירת קשרים חברתיים בין הסטודנטים מהמגזרים השונים.

2. היזם אדם קריב- “שהתחלתי לעבוד על פרויקט מפתח התקציב, לא האמנתי שמישהו כמוני יכול ליצר שינוי חברתי. משרד האוצר שבהתחלה מאוד לא אהב את הפרויקט היום הוא שותף לדרך, ומבחינתי זה אחד ההישגים הכי גדולים”.
כבר למעלה מעשור אדם יוזם, מוביל ומפתח בהתנדבות את פרויקט ‘מפתח התקציב’. מדובר בפרויקט שמטרתו להנגיש מידע, שקיפות שלטונית, מעורבות אזרחית ושיח ציבורי מבוסס נתונים.
מאגר הנתונים העשיר שנבנה ואשר עליו מושתת האתר מאגד בתוכו מידע היסטורי ועדכני מיותר מ-30 מקורות מידע ממשלתיים וחוץ ממשלתיים אשר מתעדכן באופן שוטף, מטוייב ומוצלב.
בזכות אתר ‘מפתח התקציב’ יש לראשונה לציבור הישראלי אפשרות לצפות באופן נוח וישיר בתקציב המדינה.
בעקבות כך, התחולל שינוי תפיסתי בעבודת הממשלה, ע”י העמדת כלי עבודה רב עוצמה מבוסס מידע פתוח, המשלים ומפצה על מגבלותיה האינטרנטיות של המערכת הממשלתית.
אדם הביא לשינוי חברתי פורץ דרך בקנה מידע רחב, ומהווה מודל והשראה ליזמים.

3. צוות מדרסה- לומדים לתקשר- “למפגש האנושי הזה דרך שפה יש כוח מאוד מאוד גדול והוא לא מחובר לפוליטיקה, הוא פשוט מחובר לאנשים”
‘מדרסה’ הינו מיזם חברתי, חינוכי וטכנולוגי ראשון מסוגו בארץ שמטרתו לשנות את השיח כלפי השפה ולימודי הערבית ולהפוך אותם למכנה משותף אשר מחבר בין הקבוצות והמגזרים השונים שקיימים בחברה הישראלית.
המיזם מלמד מאות אלפי ישראלים לתקשר בערבית באופן חינמי דרך בית ספר מקוון. ובמקביל לכך, פועל ברשתות החברתיות השונות לשינוי השיח הכללי כלפי השפה הערבית וכלפי לימודי הערבית.
כיום, לומדים ורשומים לבית הספר מעל 100,000 ישראלים.

ברכות לזוכים המצוינים!

הפרס הינו בתרומת לאונור ולארי זוסמן זכרם לברכה, אשר קיימו קשרים הדוקים עם מדינת ישראל ורתמו רבות לעידוד פרויקטים חברתיים בכלל ועם ארגון הג’וינט בפרט. כבר שנים רבות שמשפחת זוסמן הם שותפים מסורים של ארגון הג’וינט ופעילים במגוון רחב של תוכניות הארגון.

דילוג לתוכן
Send this to a friend