fbpx

“להיות נראה: המאבק ליצירת מרחב צרכני שוויוני”

“המבטים לא מרגשים אותי יותר, אבל זה עדיין מאד קשה לאחרים,” אומר נועם גז (26), מהנדס חשמל טרי ודוגמן, שנפצע בקרב בשנת 2017 במהלך שירותו הצבאי ביחידת מורן. נועם איבד את ידו השמאלית מאמצע האמה, התעוור בעין ימין, וחמישה רסיסים נותרו במוחו. “הפעם הראשונה שיצאתי מבית החולים סורוקה, הרגשתי שכולם מסתכלים עליי. הכאפה של ההגדרה העצמית, החשש מהמבטים – כל אלה פוגעים בתהליך השיקום.”

כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ.

נועם, שכיכב בפרסומת של האריזה הנגישה יותר של החטיפים המלוחים של שטראוס, מאמין שהשינוי צריך להתחיל בין היתר במרחב הצרכני, בנראות ובנוכחות של אנשים עם מוגבלות: “חשוב להעלות את המודעות כל הזמן. אני רוצה לראות מרחב צרכני שוויוני, שבו כל ילד בן חמש יודע מה זו אריזה נגישה.” ביקוריו הרבים במחלקות השיקום בשנה האחרונה הביאו אותו להבנה על הצורך של הפצועים בחיבור משמעותי למרקם החברתי, לסיפור האישי והפרטי, “מודעות גדולה יותר בשדה הצרכני, בטלוויזיה, בפרסומות – זה השינוי הכי משמעותי שיכול להיות עבור החברה והפצועים.”

נועם גז שנפצע בקרב בשנת 2017 במהלך שירותו הצבאי ביחידת מורן.
נועם גז שנפצע בקרב בשנת 2017 במהלך שירותו הצבאי ביחידת מורן. קרדיט צילום: net human.

אל נועם, שהוא אחד ממיליון ושבע מאות אלף ישראלים עם מוגבלות, הצטרפו כ-12,000 פצועים ופצועות של צה”ל וכוחות הביטחון שהוכרו באגף השיקום של משרד הבטחון, עם פציעה נפשית או פיזית. עוד כ-20,000 אנשים עם מוגבלות חדשה. היום, חלקים גדולים באוכלוסייה יכולים להבין ולהזדהות טוב יותר עם עולם המוגבלות – מה שיוצר הזדמנות לשינוי בתחום כולו. החובה של כולנו היא לאפשר להם השתתפות מלאה בחברה.

את החזון של נועם עבורו ועבור 18% מאוכלוסיית ישראל מקדם מיזם “שווה פיתוח” שהוא מיזם משותף של הביטוח הלאומי – אגף הקרנות, ג’וינט-ישראל מעבר למגבלות וציונות 2000. במהלך ארבע השנים האחרונות  פועל שווה פיתוח ליצירת שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות במרחב הצרכני באמצעות ליווי של חברות עסקיות בפיתוח מוצרים ושירותים מותאמים, תוך יצירת קול צרכני משמעותי לאנשים עם מוגבלות.

אתמול נערך הכנס השנתי של המיזם בסימן – הקול הצרכני שלך – שווה פיתוח . הכנס שנערך מדי שנה מהווה מקום מרכזי לחלוקת רעיונות, שיתופים ופיתוחים במסגרת המיזם. מנהלות ומנהלים מהמגזר העסקי, ארגונים חברתיים, משרדי ממשלה , ואנשים עם מוגבלות  הגיעו אל הכנס במסגרתו, הוצגו סיפורי ההצלחה של חברות אשר בחרו להתאים את המוצרים והשירותים שלהם לאנשים עם מוגבלות, ואת הכנס חתמו נועה הנדין ולי לוטן ” הנבחרות” שחלקו עם הקהל את החשיבות של השמעת קול צרכני אוטנטי וייחודי של אמהות לילדים מוגבלות.

כנס שווה פיתוח.קרדיט צילום: החברים של סנאפ.
כנס שווה פיתוח.קרדיט צילום: החברים של סנאפ.

חברות רבות במשק התאימו כבר שירותים ומוצרים, ולמדו כיצד מעבר לחשיבות החברתית בעשייה ההצטרפות למיזם תרמה רבות לעובדי הארגונים שלקחו חלק במהלך, וגם גיבוש ההבנה שמדובר בקהל בפלח שוק משמעותי ולא מנוצל, כזה שכולם ירוויחו מהפנייה אליו. וזו ההזדמנות שלכם לקחת חלק בשינוי. שינוי כלכלי – חברתי משמעותי.

כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ. כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ. כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ. כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ. כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ. כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ. כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ. כנס שווה פיתוח. קרדיט צילום: החברים של סנאפ.

צפו בסיכום פעילות המיזם בשנה האחרונה:

 

 

דילוג לתוכן
Send this to a friend