שלמה (בן 34) השתתף לפני כ – 15 שנה באחת מהתוכניות הראשונות לתעסוקת חרדים של הג’וינט – “פרנסה בכבוד”.

שלמה הגיע לתוכנית בגיל צעיר עם חינוך חרדי בסיסי וללא כל רקע מקצועי, הוא מספר כי עיקר הלימודים בבתי הספר החרדיים סובב סביב לימודי תורה וכאשר התלמידים מתבגרים, חלקם בוחרים לצאת לשוק העבודה ולא להמשיך בלימוד תורה, אז הם נוכחים כי יש פער שעליו הם צריכים לגשר בכדי להשתלב כעובדים במשק.

שלמה הצטרף לתוכנית “פרנסה בכבוד” – תכנית תעסוקה בחברה החרדית ועבר הכשרה מקצועית בתחום התכנות. כאשר סיים את ההכשרה החל את עבודתו כמתכנת, הוא פתח בלוג מקצועי בשם “הרב דוט נט”  – הבלוג הכשר הראשון בעברית בתחום התכנות – שהפך לפופולארי מאוד בחברה החרדית ומכאן הדרך להפוך למרצה מבוקש בתחום התכנות בסקטור החרדי הייתה קצרה.

התכנית פרסנה בכבוד אפשרה לראשונה לגברים חרדים הלומדים בכוללים להכין את עצמם ליציאה לעבודה באמצעות רכישת מקצועות להם יש ביקוש בשוק העבודה. התכנית התבצעה במסלול של הכשרות מקצועיות במהלך ניתן ליווי וסיוע בהשמה.

כיום שלמה הוא הבעלים של חברת “הרב דוט נט” – חברת לפיתוח תוכנה, החברה המעסיקה כ-20 עובדים, רובם חרדים, בתחומי ההיי-טק השונים ופיתחה תוכנות לחברות גדולות במשק, בנוסף שלמה מרצה לתכנות במספר מכללות ברחבי הארץ.