כשנכנסתי לתכנית “נושמים לרווחה” זאת בעצם הייתה הפעם הראשונה בה הסתכלו אליי בגובה העיניים ושאלו אותי: מה את רוצה? מה את צריכה? מה ישפר את איכות החיים שלך ושל ילדיך? ועבורי זה היה רגע כל כך משמעותי, הרגשתי שמישהו רואה אותי” מספרת שרון, בת 51 מקריית גת, אם לשבעה ילדים.

“לפני מספר שנים עברתי גירושים לא פשוטים שפרקו את הבית, הניסיונות לעבוד במשרה מלאה ולנהל לבד את משק הבית עלו בכך שהרגשתי שאני מאבדת שליטה על מה שעובר על ילדיי ושאין איתם מבוגר אחראי ששם לב לצעדיהם. בתקופה הזאת נכנסתי לתכנית נושמים לרווחה, שם נפגשתי עם עובדת סוציאלית ועם מלווה שהחלו איתי תהליך מופלא ששינה את חיי”.

התכנית “נושמים לרווחה” מקדמת את מצבן של משפחות החיות בעוני ובהדרה. באמצעות הנגשה של טיפול פסיכו-סוציאלי ומערך מענים אינטנסיבי עבורן. לרשות המשפחות עומדים עובד סוציאלי ייעודי, מלווה משפחה וסל מענים גמיש, המסייעים למשפחה בתהליך הגדרת מטרותיה והשגתן.

“ישבתי עם רעות העובדת הסוציאלית ואנה המלווה” מספרת שרון, “ויחד בחנו את המהלכים שיהיו נכונים עבורי ועבור יילדי. הן הקשיבו לכל הקשיים, הלבטים וההתמודדויות שחוויתי באותה תקופה והחלו להתאים לכל אחד מבני הבית את המענה שמתאים לו. סיפרתי על קשיים נפשיים של שניים מילדיי, על קשיים שלי עצמי, על הדברים שאני לא מצליחה לספק לילדיי.

הן דיברו איתי בצורה מאוד גלויה על הסל המענים שעומד לרשותי ואחרי שיחות רבות וחשיבה החלטנו מה תהיה הדרך הכי נכונה להשתמש בו. כמובן שהוא שימש גם למזון ולמוצרים הכי בסיסים שהיו חסרים בבית, אבל מה שהיה הרבה יותר משמעותי עבורי, היתה היכולת להעניק לילדיי דברים שלא יכולתי לחלום עליהם לפני כן. התאמנו חוגים טיפוליים לילדים שהעצימו אותם, העלו להם את הבטחון העצמי ועזרו להם להתמודד עם הקשיים ואפילו אני זכיתי לעבור טיפול ולהשתתף בחוג כתיבה שאפשר לי להתמודד עם הדברים בצורה יותר משחררת.

לא יכלו לבחור לתכנית שם מתאים יותר, מהרגע הראשון נשמתי לרווחה ואני נושמת עד היום”.