דוח מחקר: כוחה של מערכת החינוך לפתח חוסן בקרב תלמידים
מסמך/מצגת167 עמ'עברית2020
תקציר
דו”ח מחקר זה מתמקד באוכלוסיית הילדים, ההורים והמטפלים בדרום הארץ, המתמודדת עם חשיפה חוזרת ונשנית לאיום קיומי כתוצאה מירי טילים מעזה. ממצאי המחקר מתפרסמים לראשונה כאשר מדינת ישראל מתמודדת עם משבר הקורונה. לנוכח המאפיינים המשותפים למצבי חרום שונים: סיכון לחיי אדם, הפרת השגרה, קטיעה של רציפות החיים, סגירת מסגרות חינוך והגבלת נגישותם של אנשי החינוך עבור תלמידיהם, מצוקה כלכלית ועוד, יש למחקר זה ערך מוסף רב.
הדו”ח מוגש לאנשי מקצוע מתחום הטראומה והחוסן הנפשי ובעלי עניין בתחום. מדובר בדו”ח נדיר, העוסק בחקר החוויה האנושית של ילדים והורים במציאות ייחודית של חשיפה מתמשכת למצבי לחימה וטרור, שלצערנו ממשיכה לפקוד את אזור הדרום.
שותפים: משרד החינוך, אוניברסיטת תל אביב
תגיות: ג’וינט אשלים, אשלים, מוביליות
פריטי ידע קשורים
מסמך/מצגת
2024ניתוח אינטגרטיבי של גוף הידע והמחקר מן השנים 2023-2013 על פעילות ג’וינט-אשלים בעולם החינוך: תפיסת המוביליות הכלכלית-חברתית ושימושי המחקר
מסמך/מצגת
2024תמיכה במשפחות בתהליך פרידה וגירושין: חקיקה, מדיניות ופרקטיקות מיטביות סקירה בין-לאומית
מסמך/מצגת
2024סקירת רפורמות ותוכניות למניעה ולצמצום של השמנה בארץ ובעולם
מסמך/מצגת
2024