דוח מחקר: כוחה של מערכת החינוך לפתח חוסן בקרב תלמידים
דו”ח מחקר זה מתמקד באוכלוסיית הילדים, ההורים והמטפלים בדרום הארץ, המתמודדת עם חשיפה חוזרת ונשנית לאיום קיומי כתוצאה מירי טילים מעזה. ממצאי המחקר מתפרסמים לראשונה כאשר מדינת ישראל מתמודדת עם משבר הקורונה. לנוכח המאפיינים המשותפים למצבי חרום שונים: סיכון לחיי אדם, הפרת השגרה, קטיעה של רציפות החיים, סגירת מסגרות חינוך והגבלת נגישותם של אנשי החינוך עבור תלמידיהם, מצוקה כלכלית ועוד, יש למחקר זה ערך מוסף רב.
הדו”ח מוגש לאנשי מקצוע מתחום הטראומה והחוסן הנפשי ובעלי עניין בתחום. מדובר בדו”ח נדיר, העוסק בחקר החוויה האנושית של ילדים והורים במציאות ייחודית של חשיפה מתמשכת למצבי לחימה וטרור, שלצערנו ממשיכה לפקוד את אזור הדרום.
שותפים: משרד החינוך, אוניברסיטת תל אביב
תגיות: ג’וינט אשלים, אשלים, מוביליות
פריטי ידע קשורים
מרכז למשפחה- השירות המשלים למשפחות לילדים עם מוגבלות
תורת הפעלה. שותפים: ענבר זייתון, אוסנת אביבי, נעמה. תגיות: אשלים, מרכזים למשפחה, מוביליות, השירות המשלים,משפחות לילדים עם מוגבלויות.
מפת הידע – מוביליות חברתית כלכלית
אתר מפת הידע מציג לראשונה את גורמי המפתח שמשפיעים על סיכויי ההצלחה בחיים של ילד או ילדה בישראל, מגיל לידה ועד החיים הבוגרים. האתר משמש מדריך מעשי עבור ארגונים הפועלים לקידום מוביליות חברתית-כלכלית בישראל בקרב אוכלוסיות מגיל לידה עד 35. המפה היא תוצר של מחקר פורץ דרך במגזר החברתי של ג’וינט ישראל-אשלים, קרן רש”י, ג’ינדאס […]
דו”ח סיכום מחקר פדגוגית מסעות כשיטה לעידוד דפוס חשיבה מתפתח ותחושת שייכות עבור נוער בסיכון
המחקר בוחן את מידת השינוי בדפוס חשיבה ובתחושת שייכות של בני נוער בסיכון, לפני ואחרי השתתפות בתוכנית התערבות המבוססת על פדגוגית מסעות: מחקר זה משלב לראשונה בין מדדים סובייקטיביים בין מדדים סובייקטיביים של הערכת תפיסה עצמית כפי שבאה לידי ביטוי בכמה ממדים, ברמת דפוסי החשיבה, ברמת הערכת ביצוע בפועל ומודעות לביצוע ולאסטרטגיות, ובהקשר הרחב יותר […]
בסיס הידע אינטגרטיבי לקשר הורה-ילד עבור פיתוח תוכניות, הכשרות ויוזמות לגיל הרך- לידה עד 3
הידע האינטגרטיבי נועד ליצור שותפות בין אנשי מקצוע והורים לגיל הרך, במטרה לתמוך בתהליכי התפתחות מיטבית של ילדים, כבסיס חיוני לקידום המוביליות שלהם בעתיד. מוצגים עקרונות ומרכיבי הגישה הרב-תחומית להתפתחות ילדים בגיל הרך, שלבי התפתחות ילדים, התפתחות ההורות וקשר הורה-ילד, לפיתוח הכשרות, יוזמות ומערכי עבודה. שותפים: מרכז סיד – המכללה האקדמית תל אביב יפו, החוג […]