סינון תוצאות

׳משלי׳- מכינות להשלמת 12 שנות לימוד לצעירים ולצעירות לאחר שירות צבאי, לאומי או אזרחי- עקרונות ויישום.
תדריך המאגד בתוכו את התפיסות המארגנות ואת עקרונות העבודה, התובנות, הכלים, הידע היישומי וההנחיות המפורטות כיצד להקים את התוכנית במכללות נוספות. כל אלה מתבססים על הניסיון הרב, שנצבר במשך שמונה השנים שבהן פעלה התוכנית. שותפים: משרד הרווחה- תכנית יתד, משרד הבטחון- האגף והקרן לחיילים משוחררים, משרד החינוך האגף לחינוך מבוגרים, קרן גרוס, עמותת דרור בתי […]

מחקר: שיעור מקבלי שכר מתחת לפוטנציאל בישראל בהשוואה למדינות OECD
מחקר זה בוחן מה שיעור מקבלי השכר הנמוך בישראל בהשוואה בינלאומית תוך בקרה על מאפייני העובדים. המחקר עושה שימוש בסקר פיאאק – מסד נתוני מיקרו משותף לישראל ולמדינות ה-OECD. המחקר מציף ניתוח ראשוני של התאמה בין רמתצ הכישורים לקמת השכר ומצביע על מצב יחודי בישראל, בו ישנה קבוצה משמעותית של עובדים ששכרם נמוך באופן ניכר […]

טכנולוגיות ואפליקציות בבריאות הנפש
תכנית “בתים חכמים” בוחנת את שילובם של פתרונות טכנולוגים מתקדמים לקידום חיים עצמאיים של אנשים עם מוגבלויות שונות בכל רמות התפקוד. פתרונות טכנולוגיים ואפליקציות יכולים לסייע גם לאוכלוסיות עם מוגבלות נפשית במסע ההחלמה לאחר משבר . במסמך זה נציג טכנולוגיות ואפליקציות היכולות להועיל לאנשים עם מוגבלות נפשית בהיבטים שונים בחיי היום יום. שותפים: משרד הבריאות, […]

Journeys: A Metacognitive Intervention of Encouraging a Growth Mindset and Awareness to Performance, for Youth At-Risk
The research examined differences in growth mindset, awareness, and performance of youth-at-risk, following their participation in a metacognitive intervention program. Participating in a metacognitive intervention can encourage a change in performance and self percept Partners: University of Haifa, Dor experimental Highschool Tags: growth mindset, sense of belonging, education, high school, pedagogy, Ashalim, mobility

דו”ח סיכום מחקר פדגוגית מסעות כשיטה לעידוד דפוס חשיבה מתפתח ותחושת שייכות עבור נוער בסיכון
המחקר בוחן את מידת השינוי בדפוס חשיבה ובתחושת שייכות של בני נוער בסיכון, לפני ואחרי השתתפות בתוכנית התערבות המבוססת על פדגוגית מסעות: מחקר זה משלב לראשונה בין מדדים סובייקטיביים בין מדדים סובייקטיביים של הערכת תפיסה עצמית כפי שבאה לידי ביטוי בכמה ממדים, ברמת דפוסי החשיבה, ברמת הערכת ביצוע בפועל ומודעות לביצוע ולאסטרטגיות, ובהקשר הרחב יותר […]

מרכז למשפחה- השירות המשלים למשפחות לילדים עם מוגבלות
תורת הפעלה. שותפים: ענבר זייתון, אוסנת אביבי, נעמה. תגיות: אשלים, מרכזים למשפחה, מוביליות, השירות המשלים,משפחות לילדים עם מוגבלויות.

מעבר לארגון מוכוון נתונים בשדה החינוך – דוח ב
מיפוי עקרונות מפתח ליישום DDDM במערכות חינוך. שותפים: ג’וינט-אשלים, משרד החינוך ומטה ישראל דיגיטלית. תגיות: אשלים, ג’וינט אשלים, מוביליות, מוביליות חברתית-כלכלית, DDDM, קבלת החלטות מבוססות דאטה, דאטה, מערכת חינוך, תכנית נתיבים.

מעבר לארגון מוכוון נתונים בשדה החינוך – דוח א
סקירת מקרי בוחן במבט בינלאומי השוואתי. שותפים: ג’וינט-אשלים, משרד החינוך ומטה ישראל דיגיטלית. תגיות: אשלים, ג’וינט אשלים, מוביליות, מוביליות חברתית-כלכלית, DDDM, קבלת החלטות מבוססות דאטה, דאטה, מערכת חינוך, תכנית נתיבים.

From Disaster to Development: A GRID Case Study in Mozambique
A comprehensive look into our disaster response in Mozambique Tags: Disaster response, Agriculture, Mozambique, Climate change, Emergency relief

דו”ח מחקר אינטגרטיבי המוגש במסגרת מחקר הערכה לתוכנית מרכזים למשפחה
מחקר הערכה.

הקשרים בין מרכיבי תוכנית המרכזים למשפחות לבין איכות חיים משפחתית, חוסן משפחתי, מסוגלות הורית, ובדידות: השוואה בין מרכזים אזוריים לישוביים
מחקר הערכה. תגיות: אשלים, מרכזים למשפחה, מוביליות, משפחות לילדים עם מוגבלויות, חוסן משפחתי, מסוגלות הורית, בדידות.

התפתחות עבודת המרכזים למשפחות ועבודת הממשקים
מחקר הערכה. תגיות: אשלים, מרכזים למשפחה, מוביליות, משפחות לילדים עם מוגבלויות.