חנאן (בת 36) עובדת כקופאית בסופר מרקט מקומי בכפר ירכא שנמצא בצפון הארץ, היא משתכרת שכר מינימום ועושה כל שביכולתה לחיות בכבוד יחד עם בעלה ושלושת ילדיה.

כבר שנים שיש לה חלום לפתוח עסק עצמאי משלה ולמכור את מוצרי הסריגה והתכשיטים שהיא מכינה, אך עם שגרת המשפחה העמוסה היא התקשתה להגשים את החלום ולהוציא אותו לפועל. לחנאן יש השכלה תיכונית בסיסית, וכמו רבות מנשות העדה הדרוזית היא גדלה עם חינוך שמרני יחסית ולא צברה ניסיון מקצועי בעבודה. “בחברה הדרוזית פחות מקובל שנשים יוצאות לעבוד מחוץ לכפר”, מספרת חנאן. “זה הופך את אפשרויות התעסוקה למעטות ולא מגוונות. בנוסף כאמא לשלושה ילדים קטנים, אני רוצה להיות נוכחת בשעות אחר הצהריים בבית, זה רק הופך את האפשרויות לעבודה מתאימה למצומצמות עוד יותר”.

“ואז שמעתי על תכנית לינק – תכנית תעסוקה שנשמעת מתאימה בדיוק למה שאני מחפשת”.

לינק היא תכנית שמטרתה לסייע בפיתוח כישורי סחר מקוון בקרב אוכלוסיות מגוונות בחברה הישראלית, אוכלוסיות מסורתיות, או מרוחקות גאוגרפית / חברתית, המודרות משוק העבודה. ביניהן אנשים מהחברה הערבית, החברה החרדית, אנשים עם מוגבלות, אנשים בני 45 ומעלה ואוכלוסיות רווחה.

קיימות אפשרויות רבות לרכוש את הכישורים לעסוק בסחר מכוון, אך תכנית לינק נותנת מענה בפריפריה העמוקה של מדינת ישראל, מותאמת תרבותית לקהילות שונות החיות אורך חיים מסורתי ומתנהלת בקבוצות אורגניות. התכנית מאפשרת למשתתפיה לשמור על עבודתם הקבועה ומסייעת להתגבר על מחסום השפה האנגלית שקיים אצל חלקם.

“התכנית נותנת לי את הפתרון האולטימטיבי” מספרת חנאן, “אני גם יכולה לשמור על העבודה בסופר המספקת למשפחה שלנו הכנסה קבועה, אבל במקביל אני לא מוותרת על החלום שלי, ובתוך זמן קצר הצלחתי להגשים את החלום שלי ולפתוח עסק עצמאי. אני זוכה להגדיל את ההכנסה החודשית בעזרת המכירות און ליין ואני עושה את זה מהבית בשעות שנוחות לי”.

התוכנית סיפקה לחנאן את כל המעטפת לה היתה זקוקה כדי להתחיל לעבוד – הכשרה מתאימה, שיעורי אנגלית, קהילה מקצועית לתמיכה והתייעצות וחניכה אישית כדי לספק לה מענה נגיש על מנת להתגבר על המכשולים בתחילת הדרך. חנאן עברה את הקורס במרכז התעסוקה – ריאן, בירכא. היא למדה במהלך הקורס.