fbpx

איתור ילדים, צעירים ובוגרים עם מוגבלות במצבי סיכון: ערכת מנחה

נוצר ע"י חודטוב-ברכה, בתיה
מסמך/מצגת306 עמ'עברית2012

ערכה זו פותחה במסגרת תכנית “מצוף” והיא נועדה לסייע בתהליך הכשרתן של קבוצות שונות לאיתור ילדים, צעירים ובוגרים עם מוגבלות נפגעי התעללות והזנחה ולהתמודדות עם חשיפת הפגיעה. על הקבוצות הללו נמנים אנשי המקצוע מתחומי טיפול שונים, כגון: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, יועצים, מורים, רופאים, אחיות, צוותים פרה-רפואיים, מדריכים במסגרות, נהגי הסעות ומלווים בהסעות, משפחות ואנשים עם מוגבלות בעצמם ועוד.

תכנית ההכשרה תעלה את הנושא למודעותם, תרחיב את הידע שלהם בנושא ותיתן בידיהם כלים שיאפשרו להם להתמודד עם חשיפה של מקרי פגיעה

שותפים: עמותת אל”י, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, משרד החינוך, משרד הבריאות, קרן שלם, קרן מוריס וויויאן ווהל

תגיות: ג’וינט אשלים, אשלים, מוביליות

פריטי ידע קשורים

מרכז למשפחה- השירות המשלים למשפחות לילדים עם מוגבלות

תורת הפעלה. שותפים: ענבר זייתון, אוסנת אביבי, נעמה. תגיות: אשלים, מרכזים למשפחה, מוביליות, השירות המשלים,משפחות לילדים עם מוגבלויות.

מסמך/מצגת 2022

מפת הידע – מוביליות חברתית כלכלית

אתר מפת הידע מציג לראשונה את גורמי המפתח שמשפיעים על סיכויי ההצלחה בחיים של ילד או ילדה בישראל, מגיל לידה ועד החיים הבוגרים. האתר משמש מדריך מעשי עבור ארגונים הפועלים לקידום מוביליות חברתית-כלכלית בישראל בקרב אוכלוסיות מגיל לידה עד 35. המפה היא תוצר של מחקר פורץ דרך במגזר החברתי של ג’וינט ישראל-אשלים, קרן רש”י, ג’ינדאס […]

אתר 2022

דו”ח סיכום מחקר פדגוגית מסעות כשיטה לעידוד דפוס חשיבה מתפתח ותחושת שייכות עבור נוער בסיכון

המחקר בוחן את מידת השינוי בדפוס חשיבה ובתחושת שייכות של בני נוער בסיכון, לפני ואחרי השתתפות בתוכנית התערבות המבוססת על פדגוגית מסעות: מחקר זה משלב לראשונה בין מדדים סובייקטיביים בין מדדים סובייקטיביים של הערכת תפיסה עצמית כפי שבאה לידי ביטוי בכמה ממדים, ברמת דפוסי החשיבה, ברמת הערכת ביצוע בפועל ומודעות לביצוע ולאסטרטגיות, ובהקשר הרחב יותר […]

מסמך/מצגת 2022

בסיס הידע אינטגרטיבי לקשר הורה-ילד עבור פיתוח תוכניות, הכשרות ויוזמות לגיל הרך- לידה עד 3

הידע האינטגרטיבי נועד ליצור שותפות בין אנשי מקצוע והורים לגיל הרך, במטרה לתמוך בתהליכי התפתחות מיטבית של ילדים, כבסיס חיוני לקידום המוביליות שלהם בעתיד. מוצגים עקרונות ומרכיבי הגישה הרב-תחומית להתפתחות ילדים בגיל הרך, שלבי התפתחות ילדים, התפתחות ההורות וקשר הורה-ילד, לפיתוח הכשרות, יוזמות ומערכי עבודה. שותפים: מרכז סיד – המכללה האקדמית תל אביב יפו, החוג […]

מסמך/מצגת 2022
דילוג לתוכן
Send this to a friend