fbpx

המעבר מהאקדמיה לשוק העבודה של אנשים עם מוגבלות

נוצר ע"י זהר, גל
מסמך/מצגת14 עמ'עברית2013

בסקירה זו שלושה חלקים: תמונת המצב של סטודנטים עם מוגבלות בהשכלה גבוהה והשלכות לשוק העבודה, הניסיון היישומי של תכניות מעבר ממוסדות השכלה גבוהה לתעסוקה, וסוגיות מרכזיות סביב הפעלת מרכזי התמיכה למעבר מהאקדמיה לתעסוקה

פריטי ידע קשורים

שימוש בטכנולוגיה בקרב אנשים הזקוקים לרמת תמיכה גבוהה

טכנולוגיה היא אחד הכלים היכולים לסייע לאנשים עם מוגבלות במסעם לעצמאות, לאוטונומיה ולהשתתפות פעילה בחיי היום-יום. עבור אנשים עם מוגבלות הזקוקים לרמות תמיכה גבוהות, קיימות טכנולוגיות ספציפיות היכולות לצמצם את התלות שלהם בסביבה ומתאימות ליכולותיהם. מסמך זה מציג טכנולוגיות ואפליקציות היכולות להועיל לאנשים עם מוגבלות הזקוקים לרמות תמיכה גבוהות בהיבטים שונים בחיי היום-יום. המסמך נכתב […]

מסמך/מצגת 2023
טכנולוגיות ואפליקציות בבריאות הנפש

טכנולוגיות ואפליקציות בבריאות הנפש

תכנית “בתים חכמים” בוחנת את שילובם של פתרונות טכנולוגים מתקדמים לקידום חיים עצמאיים של אנשים עם מוגבלויות שונות בכל רמות התפקוד. פתרונות טכנולוגיים ואפליקציות יכולים לסייע גם לאוכלוסיות עם מוגבלות נפשית במסע ההחלמה לאחר משבר . במסמך זה נציג טכנולוגיות ואפליקציות היכולות להועיל לאנשים עם מוגבלות נפשית בהיבטים שונים בחיי היום יום. שותפים: משרד הבריאות, […]

מסמך/מצגת 2022
עברית + לימודי עברית כשפה שנייה לקידום ולשילוב החברה הערבית בשוק העבודה

עברית + לימודי עברית כשפה שנייה לקידום ולשילוב החברה הערבית בשוק העבודה

ג’וינט – תבת ומינהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות, זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, פועלים מזה עשור במגוון דרכים, להרחבת שילובה האיכותי של האוכלוסייה הערבית בשוק העבודה. אחד החסמים המרכזיים שנמצא במחקרים שונים, הינו רמת שליטה נמוכה בשפה העברית בקרב מבוגרים, נשים וגברים, בחברה הערבית, אשר מקשה על השתלבותם והתקדמותם בשוק העבודה. בבחינת המענים הקיימים בתחום הוראת […]

מסמך/מצגת 2022
רמה ג'- "אל העברית - נקודת מבט"

רמה ג’ – “אל העברית – נקודת מבט”

רמה ג’ – “אל העברית – נקודת מבט”: ברמה ג’ אנו עוסקים בנושאים כלל-עולמיים וכלל-אנושיים, בשילוב הכנה לתעסוקה משמעותית בסביבה דוברת עברית, או ללימודים אקדמיים בעברית. אם ברמה א’ היכולת לתקשר היא עם המורה ועם קבוצת השווים, וברמה ב’ המשתתפים מתנסים במפגשים קצרים וממוקדים מחוץ לכיתה, ומתפקדים במעגל הרחב יותר של “האני”, הרי בסיום רמה ג’ […]

מסמך/מצגת 2022
דילוג לתוכן
Send this to a friend