fbpx

משא הטראומה: התמודדות מתמשכת עם נפגעי משבר וטראומה בין כותלי בית הספר

נוצר ע"י מור, פלורה; לוריא, איתמר; חן-גל, שי; סימן טוב, יוכי
מסמך/מצגת247 עמ'עברית2008

אירועי הטרור ואווירת המלחמה עלולים לפגוע בהתפתחותם התקינה של ילדים, ואנו עדים לטווח רחב של תסמונות הקשורות בכך, החל מהתנהגויות סיכוניות, דרך תגובות הימנעות וכלה בהפרעה פוסט טראומטית. למערכת החינוך תפקיד ייחודי, לא רק להפחית נזקים, אלא לבנות חוסן ולהפוך את בית הספר למקום בטוח עבור התלמידים.

הספר מתבסס על הניסיון הרב שנצבר במהלך פיתוח והפעלת תכניות אשר עסקו בקידום יכולת התמודדות של עובדי חינוך, טיפול ורווחה עם נפגעי טראומה, התעללות והזנחה. הספר מציג תפיסת עבודה חינוכית פסיכו-חברתית המבוססת על ידע וניסיון מקצועי

שותפים: משרד החינוך

תגיות: ג’וינט אשלים, אשלים, מוביליות

פריטי ידע קשורים

מרכז למשפחה- השירות המשלים למשפחות לילדים עם מוגבלות

תורת הפעלה. שותפים: ענבר זייתון, אוסנת אביבי, נעמה. תגיות: אשלים, מרכזים למשפחה, מוביליות, השירות המשלים,משפחות לילדים עם מוגבלויות.

מסמך/מצגת 2022

מפת הידע – מוביליות חברתית כלכלית

אתר מפת הידע מציג לראשונה את גורמי המפתח שמשפיעים על סיכויי ההצלחה בחיים של ילד או ילדה בישראל, מגיל לידה ועד החיים הבוגרים. האתר משמש מדריך מעשי עבור ארגונים הפועלים לקידום מוביליות חברתית-כלכלית בישראל בקרב אוכלוסיות מגיל לידה עד 35. המפה היא תוצר של מחקר פורץ דרך במגזר החברתי של ג’וינט ישראל-אשלים, קרן רש”י, ג’ינדאס […]

אתר 2022

דו”ח סיכום מחקר פדגוגית מסעות כשיטה לעידוד דפוס חשיבה מתפתח ותחושת שייכות עבור נוער בסיכון

המחקר בוחן את מידת השינוי בדפוס חשיבה ובתחושת שייכות של בני נוער בסיכון, לפני ואחרי השתתפות בתוכנית התערבות המבוססת על פדגוגית מסעות: מחקר זה משלב לראשונה בין מדדים סובייקטיביים בין מדדים סובייקטיביים של הערכת תפיסה עצמית כפי שבאה לידי ביטוי בכמה ממדים, ברמת דפוסי החשיבה, ברמת הערכת ביצוע בפועל ומודעות לביצוע ולאסטרטגיות, ובהקשר הרחב יותר […]

מסמך/מצגת 2022

בסיס הידע אינטגרטיבי לקשר הורה-ילד עבור פיתוח תוכניות, הכשרות ויוזמות לגיל הרך- לידה עד 3

הידע האינטגרטיבי נועד ליצור שותפות בין אנשי מקצוע והורים לגיל הרך, במטרה לתמוך בתהליכי התפתחות מיטבית של ילדים, כבסיס חיוני לקידום המוביליות שלהם בעתיד. מוצגים עקרונות ומרכיבי הגישה הרב-תחומית להתפתחות ילדים בגיל הרך, שלבי התפתחות ילדים, התפתחות ההורות וקשר הורה-ילד, לפיתוח הכשרות, יוזמות ומערכי עבודה. שותפים: מרכז סיד – המכללה האקדמית תל אביב יפו, החוג […]

מסמך/מצגת 2022
דילוג לתוכן
Send this to a friend