מקומם של תהליכים חינוכיים חברתיים קהילתיים בקידומן של קהילות מיטיבות
מסמך המסכם תהליך שיתופי ומחקר ספרות בתחום מיקומם וחשיבותם של מסגרות חינוכיות בפיתוח וחיזוק הקהילה .
שותפים: ג’וינט אשלים, משרד הרווחה והביטחון החברתי, קרן רש”י, מינהל חברה ונוער, דרכא, עיריית קרית מלאכי, מרכז השלטון המקומי, אגף חינוך חרדי, איגוד מנהלי אגפי חינוך, מועצת תנועות הנוער, מועצת ארגוני הנוער, מועצת התלמידים הארצית, מועצת הקבוצות, מכללת אורנים, היברידיות, דרור ישראל, מרכז קמ”א אורנים, דרור בתי חינוך, האקדמית גורדון ו”מעגל אחר”.
תגיות: קהילה מיטיבה, קהילה וחינוך,חינוך בלתי פורמאלי, אשלים, ג’וינט, מוביליות.
פריטי ידע קשורים
מרכז למשפחה- השירות המשלים למשפחות לילדים עם מוגבלות
תורת הפעלה. שותפים: ענבר זייתון, אוסנת אביבי, נעמה. תגיות: אשלים, מרכזים למשפחה, מוביליות, השירות המשלים,משפחות לילדים עם מוגבלויות.
מפת הידע – מוביליות חברתית כלכלית
אתר מפת הידע מציג לראשונה את גורמי המפתח שמשפיעים על סיכויי ההצלחה בחיים של ילד או ילדה בישראל, מגיל לידה ועד החיים הבוגרים. האתר משמש מדריך מעשי עבור ארגונים הפועלים לקידום מוביליות חברתית-כלכלית בישראל בקרב אוכלוסיות מגיל לידה עד 35. המפה היא תוצר של מחקר פורץ דרך במגזר החברתי של ג’וינט ישראל-אשלים, קרן רש”י, ג’ינדאס […]
דו”ח סיכום מחקר פדגוגית מסעות כשיטה לעידוד דפוס חשיבה מתפתח ותחושת שייכות עבור נוער בסיכון
המחקר בוחן את מידת השינוי בדפוס חשיבה ובתחושת שייכות של בני נוער בסיכון, לפני ואחרי השתתפות בתוכנית התערבות המבוססת על פדגוגית מסעות: מחקר זה משלב לראשונה בין מדדים סובייקטיביים בין מדדים סובייקטיביים של הערכת תפיסה עצמית כפי שבאה לידי ביטוי בכמה ממדים, ברמת דפוסי החשיבה, ברמת הערכת ביצוע בפועל ומודעות לביצוע ולאסטרטגיות, ובהקשר הרחב יותר […]
בסיס הידע אינטגרטיבי לקשר הורה-ילד עבור פיתוח תוכניות, הכשרות ויוזמות לגיל הרך- לידה עד 3
הידע האינטגרטיבי נועד ליצור שותפות בין אנשי מקצוע והורים לגיל הרך, במטרה לתמוך בתהליכי התפתחות מיטבית של ילדים, כבסיס חיוני לקידום המוביליות שלהם בעתיד. מוצגים עקרונות ומרכיבי הגישה הרב-תחומית להתפתחות ילדים בגיל הרך, שלבי התפתחות ילדים, התפתחות ההורות וקשר הורה-ילד, לפיתוח הכשרות, יוזמות ומערכי עבודה. שותפים: מרכז סיד – המכללה האקדמית תל אביב יפו, החוג […]