עולמם הדיגיטלי של ילדים ונוער
מסמך/מצגת75 עמ'עברית2025
תקציר
מה חווים ומרגישים ילדים ונוער במרחב הדיגיטלי?
האם ועד כמה ישנה הפרדה תפיסתית, ערכית ומושגית, בין המתרחש בעולם הדיגיטלי לבין העולם הפיזי בעיניהם? איזו למידה מתרחשת במרחב זה והאם מתפתחות בעולם הדיגיטלי מיומנויות שעשויות לנבא מוביליות חברתית-כלכלית של ילדים ונוער?
מחקר משותף לג’וינט-אשלים ולאקדמית גורדון בחן סוגיות אלה בספרות ובקרב 115 ילדים ונוער גילאי 18-10 במטרה להבין את חוויותיהם ותפיסותיהם ואת ההשפעה של מרחבים אלה על יכולותיהם ושאיפותיהם האישיות ועל ההזדמנויות לקידום מוביליות חברתית וכלכלית.
פריטי ידע קשורים

מסמך/מצגת
2024הוגנות בחינוך בעולם משתנה
מסמך/מצגת
2024ניתוח אינטגרטיבי של גוף הידע והמחקר מן השנים 2023-2013 על פעילות ג’וינט-אשלים בעולם החינוך: תפיסת המוביליות הכלכלית-חברתית ושימושי המחקר
מסמך/מצגת
2024תמיכה במשפחות בתהליך פרידה וגירושין: חקיקה, מדיניות ופרקטיקות מיטביות סקירה בין-לאומית
מסמך/מצגת
2024